خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان هشدار داد:

شیرابه زباله‌ها معضلی جدی برای استان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۰۴

دفن زباله در ساحل دریا در دنیا مردود شده است و یک فاجعه بزرگ محسوب می‌شود / سالیان گذشته در روستا‌ها زباله کمتری وجود داشت که امروزه با زندگی تشریفاتی، روستا‌ها نیز با معضل زباله روبرو هستند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه مدیریت پسماند استان گفت: سالیان متمادی است در استان گیلان معضل پسماند و جمع‌آوری زباله وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، معاون امور عمرانی استانداری گیلان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران و شهرداران سراسر استان افزود: در استان گیلان روزانه حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله تولید می‌شود که برای رفع این مشکل بزرگ راهی به جز همکاری همگانی وجود ندارد.
شعبانپور شیوه دفن زباله در سواحل را به شدت محکوم کرد و افزود: این روش در دنیا مردود بوده و یک فاجعه بزرگ است.
وی معضل شیرابه زباله‌ها و آلوده کردن آب‌های زیر زمینی را یکی از معضلات جدی دانست و بیان داشت: سالیان گذشته در روستا‌ها زباله کمتری وجود داشت که امروزه با زندگی تشریفاتی، روستا‌ها نیز با معضل زباله روبرو هستند.
معاون عمرانی استانداری گیلان دو راهکار را برای رفع مشکل زباله در گیلان پیشنهاد کرد و گفت: جریمه نسل گذشته و آموزش نسل جدید بهترین روش برای جلوگیری از این معضل بزرگ است.
شعبانپور برگزاری جلسه و سمینار و حرف زدن بدون عمل را چاره مناسبی برای رفع این مشکلات ندانست و تصریح کرد: باید از یک‌جا به صورت عملیاتی و جهادی کار را آغاز کرد.
وی فرهنگ‌سازی درست برای مردم در جهت بیرون نگذاشتن زباله‌ها و عدم جمع‌آوری آن توسط شهرداری را یکی از موارد درست آموزش دانست و گفت: شاید عدم جمع‌آوری زباله به صورت مقطعی تنش‌زا باشد، اما در درازمدت موجب اثرات مثبتی خواهد شد.
این مسئول در پایان گفت: شهر رشت با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت برای ایجاد دستگاه زباله‌سوز ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که زمینی برای احداثاین کارخانه وجود ندارد و شهرداری رشت باید با سرعت این موضوع را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز