خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با استاندار گیلان:

پرداخت به روز مطالبات چایکاران در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۱۶

باید با کمک و همراهی کشاورزان بحثبهزراعی باغات چای توجه ویژه گردد. بگونه ای که کشاورزان احساس نمایند که دولت از آنان پشتیبانی می کند.

استاندار گیلان در نشست با قائم مقام وزیر جهاد و کشاورزی در امور مجلس با اشاره به قیمت مناسب خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: با توجه به شرایط جدید، حمایت‌های دولت و برنامه‌های پیش رو، دیگر، ماندگاری چای در انبار‌ها بی‌معناست.
به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این دیدار با اشاره به اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی در بخش چای اظهار داشت: با اختصاص این مبلغ در بخش چای شور و شأف خوبی در بین کشاورزان و دست اندرکاران چای ایجاد شده و انشاء ا… شاهد توسعه و شکوفایی در بخش چای باشیم.
استاندار گیلان توجه به تحقیقات و پژوهش در بحثچای را از جمله نکات مهم در جهت شکوفایی این بخش دانست و گفت: باید مطالعات مفیدی برای چای انجام بشود تا با برنامه ریزی مناسب شاهد شکوفایی این بخش باشیم.
وی به به‌زراعی باغات و افزایش کمی و کیفی تولید چای تأکید کرد و افزود: باتوجه به حرکت خوبی که در بحثچای آغاز گردیده باید تولید و فروش مناسب داشته باشیم و ماندگاری چای در انبارهای دیگر بی‌معناست.
نجفی با بیان اینکه متأسفانه درطی سالیان گذشته خیلی از فرصت‌های شغلی در این بخش از دست رفته افزود: در فصل‌های زمستان و پاییز بدلیل اینکه کشاورزان در آن ایام کمتر در مزارع حضور پیدا می‌کنند آمار اشتغال در استان پائین می‌آید اما در بخش چای به گونه‌ای است که درفصل پاییز و زمستان باید آماده سازی صورت پذیرد، لذا توجه به این مهم اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.
قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس نیز در این نشست گفت: در بحثخرید تضمینی برگ سبز چای پرداخت به روز پول به کشاورزان از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم به‌گونه‌ای که پیش از آنکه عرق کشاورز خشک شود پول خود را تحویل بگیرد.
خلیل آقایی اظهار داشت: باید با کمک و همراهی کشاورزان بحثبه‌زراعی باغات چای توجه ویژه شود، به‌گونه‌ای که کشاورزان احساس نمایند که دولت از آنان پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز