خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مطرح کرد:

تشدید طرح نظارت و بازرسی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۸۷

از تمام انبارها، شرکت‌های پخش عمده و خرده فروشی و سردخانه‌های مواد غذایی سراسر استان در قالب گشت‌های مشترک بازرسی شده است.

رئیس اداره بازرسی و کشف قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشدید طرح نظارت و بازرسی در جلوگیری از افزیش غیرقانونی قیمت کالا در این استان خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، علی حسینیان گفت؛ در راستای تشدید نظارت و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها ۳۶ هزار و ۸۴۱ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از واحدهای صنفی و غیر صنفی گیلان صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: از تعداد بازرسی‌های مذکور یک‌هزار و ۴۰۹ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.
وی این بازرسی‌ها را با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: از تمام انبار‌ها، شرکت‌های پخش عمده و خرده فروشی و سردخانه‌های مواد غذایی سراسر استان در قالب گشت‌های مشترک بازرسی شده است.
وی رصد مداوم کالا و میزان موجودی آن در بازارهای استان و نظارت بر عدم افزایش غیرقانونی قیمت‌ها را از اهداف این بازرسی عنوان کرد.
حسینیان با بیان اینکه طبق تاکید دولت در ماه‌های نخست اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمتی نباید صورت گیرد، تصریح کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته اولویت نخست با کالای اساسی گروه یک شامل آرد، نان، گندم، گوشت قرمز، برنج، روغن، شکر، سویا، مرغ، شیر خشک صنعتی، شیرخشک خام، کود اوره، فسفات، پتاس و کالای اساسی است.
وی گروه دوم بازرسی را شامل محصولات شیر پاستوریزه، ماست و پنیر، واکسن‌های دامی، سیب و پرتقال، کاغذ چاپ، روغن موتور، پودر شوینده، انواع لاستیک خودروهای سبک، تمام مصالح ساختمانی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون عنوان کرد.
رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و استعلام نرخ‌های واقعی کالا از سازمان حمایت از مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش قیمت در کالای گروه یک و دو، پرونده متشکله برای پیگیری به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده می‌شود.
وی از همکاری ۱۰ هزار ناظر افتخاری در گیلان خبر داد و یادآور شد: شهروندان در اجرای هر چه موفق‌تر طرح تشدید نظارت و کنترل قیمت‌ها از طریق ستاد خبری سامانه ۱۲۴ برای کنترل هر چه بیشتر با اداره بازرسی و نظارت این سازمان و بازرسان اتاق‌های اصناف همکاری کنند.
حسینیان بیشترین تخلفات مذکور را در حوزه خدمات عمومی، غلات و حبوبات، مرکبات، مواد پروتئینی و حمل و نقل بین شهری عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای صنفی علاوه بر درج قیمت‌ها روی کالا، ملزم به ارائه فاکتور به خریدار برای مبالغ بالای ۱۵ هزار تومان هستند که در صورت درخواست خریدار برای کالای کمتر از ۱۵ هزار تومان نیز باید به صدور فاکتور فروش برای خریدار اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز