خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛

دنیای پیشرفته امروز به دنبال استاندارد کردن کالاهاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۱۴۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از عضویت بیش از ۱۲ هزار نفر در انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان خبرداد.

رئیس مجمع نمایندگان در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه درطول تاریخ از آغاز خلقت تا به امروز همواره شکل گیری تمامی حکومت‌ها، دولت‌ها و تشکل‌ها به جهت رفاه حال انسان‌ها بوده است اظهار داشت: طبیعت بکر عالم پاسخگوی همیشگی نیازهای بشر بوده و تنوع در نیاز‌ها و خواسته‌ها موجباتی فراهم کرده تا اصحاب تولید و صنعت بتوانند کالا‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش ایلنا از رشت؛ خصوصی افزود: دنیای پیشرفته امروز برای کمترین کالا بیشترین زمان را برای استاندارد شدن اختصاص می‌دهد تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کند و در چرخه توسعه از جمله شاخص‌های مهم این است که محصول بتواند جهت دفاع از حقوق مصرف کننده دین خود را اداکند.

وی اظهار داشت: امروز دفاع از حقوق مصرف کننده به عنوان قانون بشمار می‌رود و کشوری که بخواهد در جهت حمایت از مصرف کننده گام بردارد باید نظاممند باشد و برای نظاممند شدن و دفاع از حقوق مصرف کننده و تولید کننده باید به موازات به آن دو نگریست.
در ادامه این همایش ارغنده‌پور مدیرکل دفتر نظارت برتشکل‌ها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به نام گذاری سالجاری مزین به نام اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: رعایت حقوق مصرف کننده موضوعی فرهنگی و اقتصادی بشمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حقوق مصرف کننده زمانی آغاز بکار کرد که صنعت پا به عرصه وجود گذاشت افزود: مصرف کننده حق دارد مطلع باشد، آموزش ببیند، تشکل داشته باشد و از کالای با کیفیت استفاده کند و این مواردجزء اصولی بشمار می‌رود که به عنوان حقوق مصرف کننده مورد پذیرش جهان قرار گرفته است.

در این نشست همچنین منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اهمیت مدیریت تنظیم و پایش در مدیریت بازار اظهار داشت: توسعه فضای رقابتی، شفاف سازی و حمایت از تولیدات داخل از جمله مطالب مهمی بشمار می‌رود که به دنبال آن هستیم.

وی واگذاری نظارت و بازرسی به تشکل‌های مردم نهاد را از جمله مهم‌ترین عوامل پایش عنوان کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از نظارت باید توسط تشکل‌های مردم نهاد صورت پذیرد که از جمله تشکل‌های مهم در این بخش انجمن حمایت از مصرف کنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از عضویت بیش از ۱۲ هزار نفر در انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان خبرداد و افزود: امروز در کشور ما مصرف کننده تنها خریدار نیست بلکه هرفردی که کالا را مصرف می‌کند می‌تواند از حقوق مصرف کننده دفاع کند.

در این همایش استاندار گیلان از واحدهای بر‌تر در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده با اهداء لوح و هدایایی تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز