خبرگزاری کار ایران

استاندارگیلان:

به عشایرگیلانی کم توجهی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۵۶

عشایر استان با جمعیت حدود ۵۵ هزار خانواری و دارابودن یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین حدود ۶۰ درصد از مراتع را در اختیار دارند.

استاندار گیلان در نشست با رئیس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به نقش عشایر گیلان در ایجاد اشتغال و امنیت غذایی گفت: توجه به مسائل و خواسته های عشایر استان و حمایت از آنان پیگیری جدی مسئولان امر را می طلبد.

به گزارش ایلنا از رشت؛ محمدعلی نجفی در این نشست با بیان اینکه ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز گیلان و ۴۰ درصد صنایع دستی استان توسط ۱۱ هزار خانوار عشایر تولید می شود گفت: متأسفانه این آمار در سازمان عشایر ایران براساس سرشماری های گذشته حدود ۶۲۰ خانوار است که نیازمند اصلاح می باشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه استانداری گیلان مصمم است گفت: عشایر کوچنده گیلان در شرق وغرب ارتفاعات استان حضور دارند وسازمان عشایر باید این اصلاح آماری را باتوجه به شرایط محیطی واجتماعی استان انجام دهد.

استاندار گیلان افزود: عشایر گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی واجتماعی استان با دیگرعشایر کشور که ویژگی عشیره ای آنان نمایان است متفاوتند واین موضوع باید در سرشماری آنان نیز لحاظ شود.

نجفی با اشاره به اینکه توجه به مسائل و مشکلات عشایر خدمت به تولید و اشتغال است گفت: یکی دیگر از اثرات ساماندهی این افراد ورسیدگی به آنان، حفظ منابع طبیعی و مراتع ارزشمند گیلان است چرا که عشایر استان با جمعیت حدود ۵۵ هزار خانواری و دارابودن یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین حدود ۶۰ درصد از مراتع را در اختیار دارند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: اگر کشاورزان و روستائیان گیلان با مسائل و مشکلات فراوان روبرو هستند عشایر استان به مراتب به دلیل کم توجهی های صورت گرفته ی گذشته از مظلومیت بیشتری برخوردار ند از اینرو باتوجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات همه ی قشرهای جامعه ما نیز مصمم به ساماندهی وضعیت عشایر استان هستیم.

رئیس سازمان امور عشایرایران نیزدر این نشست گفت: این سازمان در زمینه ی اصلاح آمار دقیق عشایراستان آمادگی کامل دارد.

کرمعلی قندالی همچنین خواستار تشکیل شورای عشایری استان شد و گفت: باتوجه به موافقت استاندار گیلان با تشکیل این شورا مسائل و مشکلات عشایر استان با جدیت پیگیری می شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز