خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون مخابرات کشور و استاندار گیلان:

۱۴۵پروژه مخابرات گیلان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۶۲

خضردوست گفت: از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری، شرکت مخابرات گیلان به ۲۹ هزار مشترک خود ۲ گیگ حجم رایگان از طرف مخابرات و ۲ گیگ حجم رایگان دیگر از طرف استانداری هدیه داده است

۱۴۵پرو‍‍ژه مخابراتی ظهر امروز با حضور استاندار گیلان به مناسبت جشن هفته ارتباطات به بهره برداری رسید.
به گزارش ایلنا از رشت، با بهره برداری ازمرکز عملیات کنترل شبکه(N. O. C) به منظور تسریع در برقراری ارتباط و رفع خرابی‌ها وفروشگاه عرضه محصولات وسرویس‌های مخابراتی با حضور نجفی استاندار گیلان و تراکمه معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات کشور و جمعی از مدیران ۱۵۴پرو‍‍ژه مخابراتی در سراسر استان با ۳۹۱میلیارد و۷۲۴میلیون ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
محمدعلی نجفی در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها با اشاره به اهمیت ارتباطات در زندگی بشر اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی و داشتن ارتباطات با دیگران جزء اصول اولیه انسانی بشمار می‌رود که در عصر حاضر با استفاده از تکنولوژی این مهم اهمیت بیشتری یافته است.
وی عصر حاضر را عصر ارتباطات، مخابرات و اطلاعات دانست و افزود؛ در عصر ارتباطات و تکنولوژی قرار داریم و امروزه هر ملتی که از تکنولوژی و ارتباطات شبکه‌ای قوی تری برخوردار باشد در دنیا قدرتمند‌تر است و این امر نشان دهندهٔ این است که ایران باید حضور قدرتمندتری در این زمینه داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش ارتباطات، ارتباطی قوی‌تر است که هوشمندانه و آگاهانه باشد افزود: سیاست گذاری و برنامه ریزی برای توسعه تحقیقات علمی باید همراه با توسعه اطلاعات و ارتباطات صورت پذیرد.
نجفی بابیان اینکه مخابرات در عصر حاضر نماد ارتباطات است بیان داشت: در دهه اخیر رشد سریع ارتباطات و فناوری اطلاعات تأثیر شگرفی در جامعه بشری داشته است و پیشرفت بسیاری از کشور‌ها بدلیل استفاده خردمندانه و هوشمندانه از این فناوری است.
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: درعصر حاضر تحولات شگرف فناوری ارتباطات و اطلاعات موجب شده تا از ثانیه‌ها و لحظات بهره‌مند شویم.
وی برضرورت توسعه دولت الکترونیک تأکید کرد و خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت مردم از جمله مزایای توسعه و دولت الکترونیک بشمار می‌رود که باید با تمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش نمائیم.
نجفی تصریح کرد: باید فضایی را ایجاد کنیم تا زمینه حضور فعال تمامی نخبگان، اقشار مختلف مردم و تمامی کسانی که در ارتباطات جهانی و بخش‌های علمی و فناوری باید حضور داشته باشند را فراهم کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه سرمایه پایدار در بخش خصوصی است افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اجرایی و پروژ ه‌های عمرانی از جمله اولویت‌های استان بشمار می‌رود.
معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات کشور نیز در این نشست گفت: پس از گذشت ۴سال از خصوصی سازی مخابرات که در پی ابلاغ مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۴۴ ماده قانون اساسی صورت گرفت امروز شاهد به بار نشستن ۳هزار و ۵۰۰پروژه در سراسر کشور هستیم که همگی به دست متخصصان پر تلاش این سازمان صورت گرفته است.
بابک تراکمه افزود: بستر مناسب کشور برای ورود به نسل‌های ۳G و۴G آماده است که شبکه همراه اول بعد از رفع انحصار در این زمینه آماده لانچ کردن این سرویس در شهریور ماه است که در فاز نخست این پروژه در ۱۱ شهر که یکی از آن‌ها رشت است به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل مخابرات گیلان به بدهکاری ۲۰ میلیارد تومانی مردم و سازمان‌ها بابت قبوض تلفن‌های خود به این شرکت اشاره کرد و گفت: مخابرات گیلان به قید قرعه به مشترکان خوش حساب جایزه پرداخت می‌کند.
به گفته خضردوست از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری نیز شرکت مخابرات به ۲۹ هزار مشترک خود ۲ گیگ حجم رایگان از طرف مخابرات و ۲ گیگ حجم رایگان دیگر از طرف استانداری هدیه داده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در استان گیلان خدمات اینترنت پرسرعت ارائه نمی‌کرد خاطرنشان کرد: در گیلان ADSl بصورت مشارکتی با سایر شرکت‌ها ارائه می‌شد اما باتوجه به امکانات و پتانسیل شرکت مخابرات در طول ۵ ماه حدود ۲۹ هزار پورت ADSl توسط کاربران خریداری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز