خبرگزاری کار ایران

طی نشستی؛

شهردار رشت رهاورد سفر خود به چین را تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۲۶

جاده ابریشم بیش از ۲۰۰۰ سال پیش مطرح بود و تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری از آن طریق صورت می گرفت که در حال حاضر چنین جاده ای وجود ندارد و چینی ها با ابتکاری جدیدی سعی دراحیای دوباره آن نموده اند.

محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در نشست شورای اداری شهرداری رشت ضمن گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد برای ما یک روز بزرگ است از این لحاظ که یادآور مبارزه مردانی است که در جهت ایثار و پایداری تلاش کردند و برای ما پیروزی به ارمغان آورند.

به گزارش ایلنا از رشت، وی افزود؛ شهر رشت نیز با داشتن رزمندگان دلیر مردی در این روز به یاد ماندنی سهیم بوده و اولین برگ برنده ما در دوران جنگ فتح خرمشهر بود.

شهردار رشت به خاطره خویش در دوران جنگ اشاره نمود و افزود: واقعاً کسانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر تلاش نمودند بزرگترین مردان این کشور هستند که با گذشتن از جانشان با دشمنان این مرز و بوم مقابله کردند.

شهردار رشت گفت: به دعوت سفیر چین در اجلاس که با عنوان کشورهای حوزه دریایی راه ابریشم برگزار گردید شرکت نمودم که در این اجلاس ۱۰ الی ۱۲ شهردار از سراسر دنیا با نگاه کاملاً اقتصادی حضور داشتند.

وی در ادامه به بحثجاده ابریشم اشاره نمود و افزود: جاده ابریشم بیش از ۲۰۰۰ سال پیش مطرح بود و تمامی فعالیت های اقتصادی و تجاری از آن طریق صورت می گرفت که در حال حاضر چنین جاده ای وجود ندارد و چینی ها با ابتکاری جدیدی سعی دراحیای دوباره آن نموده اند.

محمد ابراهیم خلیلی افزود: با ایده های نو و انجام کارهای سازنده می توان در عرصه های مختلف به موفقیت دست یافت.

شهردار رشت استراتژی اقتصادی و آینده اقتصاد از طریق دریا را جزو اهداف اصلی اجلاس بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه سه چهارم کره زمین را آب تشکیل داده است معلوم می شود اگر ما نگاه مان را برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری به سمت دریا سوق دهیم می توانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

خلیلی استان فوجیان در کشور چین را جزو استان هایی دانست که در سال ۲۰۱۳ چینی ها از آن طریق با ایران رابطه تجاری برقرار می کردند و ایران نیز در صادرات بیشترین سهم را ایفا می کرد.

شهردار رشت دلیل انتخاب استان فوجیان به عنوان محل برگزاری اجلاس را اتصال آن به دریا و واقع شدن در جنوب چین عنوان نمود و افزود؛ استان فوجیان ۳۷ میلیون نفرجمعیت دارد که مساحت آن ۱۲۱۰۰۰ کیلومتر مربع است.

وی تصریح کرد: فوجیان در زمینه های تولید برنج، چای و گندم یکی از فعالیترین استان ها است و دارای ۳۲ مکان توریستی است، که امید آن می رود تا بتوان همکاری های مطلوب تری را برقرار نمود.

شهردار رشت از امضای تفاهم نامه برای عقد قرارداد خواهر خواندگی رشت با شهر فوجو اشاره نمود و دیدار با سرمایه گذاران حاضر در اجلاس، دیدار با شهردار فوجو، دعوت از استاندار فوجو به دعوت استاندار گیلان برای سفر به ایران و استان گیلان، دیدار با رییس اقتصاد و دارایی فوجو را از جمله دستاوردهای این سفر عنوان نمود و ابراز امیدواری کردتا با ملاقات این مسئولین در شهر رشت بتوان زمینه توسعه هر چه بیشتر شهر رشت را رقم زد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز