خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان و همت نماینده فومن:

عملیات اجرایی احداثساختمان دانشگاه آزاد فومن آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۲۸

دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در کشور دارد که بهره مندی از این رویکرد در استان گیلان ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداثساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: نگاه دولت به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه حمایتی است چرا که این دانشگاه با تکیه بر حمایت مردم وبا حضور بزرگان نظام فعالیت می کند.

به گزارش ایلنا از فومن، ظهر امروز محمدعلی نجفی در این مراسم که در محل احداثپروژه در منطقه سند فومن برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان، افزود: اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی که با حمایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) راه اندازی شد، برای توسعه علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با گسترش فضای آموزش عالی وتوسعه تحصیلات تکمیلی در توسعه همه جانبه استان گیلان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی و نیز اقتصادی این استان، نقش برجسته ای داشته باشد.

استاندار گیلان حضور اقشار مختلف مردم و مشارکت آنان در فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را موثر دانست و گفت: این دانشگاه در ۳۲ سال فعالیت خود توانسته است با بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی خدمات ارزنده ای به کشور ارائه کند.

نجفی ادامه داد: تولید علم به ثروت با رویکرد توجه به مسائل اقتصادی با پرورش انسانهای متعهد و متخصص نمونه بارز اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاداسلامی است که باید با تلاش مدیران این دانشگاه توسعه یابد.

وی با قدردانی از اهتمام مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برای احداثمجتمع بزرگ دانشگاهی در فومن و شفت، تصریح کرد: مشارکت مردم در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و همراهی با این دانشگاه بزرگ ستودنی و ارزشمند است.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حمایت از تدابیر امید بخش و ارزشمند دولت دکتر روحانی در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب ایجاد روحیه نشاط در مردم و توسعه همه جانبه کشور می شود.

ناصر عاشوری پیروی از منویات ولایت فقیه را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: تا زمانی که دولت در راستای منویات معظم له در داخل وخارج از کشور خدمت میکند، شایسته حمایت همه جانبه است.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در کشور دارد که بهره مندی از این رویکرد در استان گیلان ضروری است.

وی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و درمنطقه را ستودنی خواند و گفت: نگاه این دانشگاه بزرگ علاوه بر پرورش انسانهای متعهد و متخصص نگاهی اقتصادی با توسعه شرکت های دانش بنیان با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی احداثدانشگاه آزاد اسلامی در شهرستانهای فومن و شفت، گامی مهم در توسعه مراکز آموزش عالی در این منطقه و مورد حمایت همه مسوولین است.

عاشوری همچنین در خصوص فعالیت دیگر مراکز آموزش عالی در فومن بیان کرد: در زمان حاضر بیش از ۵ هزار دانشجو در پنج مرکز آموزش عالی در این شهرستان مشغول به تحصیل علم و دانش هستند و در آینده نزدیک سه مرکز آموزش عالی شامل دانشکده پرستاری، دنشگده گردشگری و ایرانشناسی و نیز دانشگاه علمی کاربردی وابسته به سازمان فنی و حرفه ای در فومن راه اندازی می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این مراسم گفت: ایجاد فضای آموزشی در شان مردم فرهیخته منطقه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین دانشگاه مستقر در فومن و شفت خواسته به حق مردم این سامان است.

مجتبی ملکی چوبری افزود: توجه به فضای عمرانی مناسب و گسترش فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف مورد تاکید سازمان مرکزی و حمایت مسوولان استانی و شهرستان است که با احداثپروژه بزرگ مجتمع دانشگاهی آزاد اسلامی در منطقه " سند " فومن این مهم مرتفع می شود.

وی در خصوص پروژه احداثساختمان اداری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، اظهار کرد: این ساختمان دارای تمامی امکانات دانشگاهی درزمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای شش هزار و ۳۰۰ مترمربع درچهار طبقه احداثمی شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون با برگزاری مناقضه عملیات اجرایی احداثاین پروژه دانشگاهی آغاز شده است، ادامه داد: برای ساخت این پروژه که قرار است در هجده آماده بهره برداری شود، هفتاد میلیارد ریال از اعتبارهای دانشگاه آزاد اسلامی هزینه می شود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در حاشیه این مراسم از توجه ویژه به توسعه عمرانی واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه دراین استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی میرابراهیمی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار دانشجو در رشته مقطع های مختلف در دانشگاه های آزاداسلامی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند که ایجاد فضای مناسب و گسترش فضای موجود برای ارتقای سطح علمی و نیز گسترش تحصیلات تکمیلی در دستور کار مدیران این دانشگاه است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز