خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهور در گیلان:

نقش اساسی شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۰۷

وام هایی کم بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح های شرکت های دانش بنیان توسط این صندوق پرداخت می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر ضرورت ارتباط بین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال، نقش مهمی دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، دکتر ستاری افزود: در معاونت علمی و فناوری سعی بر آن است تا مدیرت جدیدی را به کشور معرفی کنیم و این مدیرت جدید نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر تکریم اساتید دانشگاهها اظهارداشت: اگر چنانچه می خواهیم در مورد اقتصاد دانش بنیان صحبت کنیم باید اساتید دانشگاهها را گرامی بداریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: طبق این قانون، شرکت های دانش بنیان طی ۱۵ سال از پرداخت مالیات و حق عوارض گمرکی معاف هستند.

ستاری یکی از دغدغه های شرکت های دانش بنیان را بازار محصولات تولیدی آنها عنوان و اضافه کرد: بسیاری از بازارها، بازارهای وارداتی است که باید برای بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، تدابیر درست و اصولی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه دو گروه وارد بنیاد نخبگان می شوند، گفت: گروه اول شامل پژوهشگران، مخترعان و برگزیدگان جشنواره ها هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گروه دوم را نفرات اول کنکورها و المپیادها ذکر و اضافه کرد: یکی از وظایف بنیاد نخبگان، ایجاد شغل برای این گروه و فراهم کردن زمینه لازم علمی و کاری برای بروز توانمدی های آنها است.

ستاری تجاری سازی را مهم عنوان کرد و گفت: باید دانشگاهها به مرحله ای برسند که در آمدشان از فروش تکنولوژی باشد و از این رو ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان از جمله اولویت های این معاونت به شمار می رود و امیدواریم اشتغال مناسبی در این حوزه ایجاد گردد.

وی راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور را در همین راستا خواند و بیان کرد: وام هایی کم بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح های شرکت های دانش بنیان توسط این صندوق پرداخت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز