خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت؛

پارکومتر به زودی جایگزین پارکبان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۲۲

فروردین ماه سال جاری قیمت بلیط اتوبوس های خط واحد از ۷۵ تومان به ۱۰۰ تومان افزایش یافته بود که افزایش مجدد مورد نظر اعضای شورا نیست.

در سی و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با لایحه افزایش نرخ بلیط اتوبوس های شرکت واحد مخالفت شد و لایحه اجرای طرح پارکومتر، مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایلنا از رشت، رضا رسولی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در سی و یکمین جلسه این کمیسیون، با اشاره به لایحه ارسالی شهرداری مبنی بر افزایش نرخ بلیط اتوبوس گفت: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی، از شهردار خواسته تا با توجه به افزایش هزینه ها، قیمت بلیط اتوبوس های خط واحد افزایش یابد.
وی افزود: به استناد موضوع مطرح شده در چهلمین جلسه شورا در هفدهم فروردین ماه سال جاری، قیمت بلیط اتوبوس های خط واحد از ۷۵ تومان به ۱۰۰ تومان افزایش یافته بود که افزایش مجدد مورد نظر اعضای شورا نیست.
در ادامه، اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا پس از بحثو بررسی به اتفاق آراء با لایحه ارسالی شهرداری مخالفت کردند و افزایش قیمت بلیط اتوبوس، در این کمیسیون مصوب نشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با ارائه توضیحاتی درباره ضرورت اجرایی نمودن طرح پارکومتر خاطر نشان ساخت: اجرای این طرح در راستای توزیع عادلانه پارک حاشیه خیابان برای شهروندان از یک سو و رسیدن به منبع درآمدی پایدار برای شهرداری از دیگر سو است.
طلیسگر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ابراز داشت: مطالعات این طرح انجام شده و هم اکنون ۲۴ نقطه از شهر به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است.
وی افزود: برای اجرای این طرح و به منظور خرید دستگاه های الکترونیکی در راستای حذف نیروی انسانی، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است که در صورت عدم حضور بخش خصوصی، شهرداری می باید شخصا این طرح را اجرایی نماید.
طلیسگر با برشمردن مشکلات این طرح تاکید کرد: عمده مشکل، نحوه برگشت این درآمد به حساب شهرداری است چراکه طبق قانون درآمد حاصل از پارکومتر باید به حساب خزانه واریز شده و پس از یک سال به حساب شهرداری برگشت داده شود.
جمشید پور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز گفت: بر اساس ماده ۱۵ قانون راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها می توانند بر اساس مصوبه شورای شهر برای استفاده از حاشیه خیابان ها از ساعت ۷صبح تا ۲۱ از پارکومتر استفاده نمایند.
رضا جمشیدی چناری، با ابراز امیدواری از اجرای این طرح در سال جاری گفت: امیدواریم این طرح در یکی از خیابان ها به صورت موفق اجرایی گردد و شاهد توسعه آن در دیگر خیابان ها باشیم و مانند طرح پارکبان با شکست مواجه نشود.
وی افزود: اجرای طرح شهروند الکترونیک نیز با کمک پارک علم و فن آوری در حال پیگیری است.
در ادامه جلسه، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گزارشی از روند انتقال رانندگان از دیگر بخش های شهرداری به سازمان اتوبوسرانی ارائه داد و گفت: تعدادی از رانندگان پایه یک سازمان که در دیگر واحدهای شهرداری فعالیت داشتند؛ به سازمان برگردادنده شده و تعداد ۱۶ نفر از رانندگان داری گواهینامه پایه یک که در بخش های ستادی سازمان مشغول فعالیت بودند، برگشت داده شده و به رانندگان اتوبس ها افزوده شدند.
وی همچنین از جذب نیروی راننده به صورت حجمی در سازمان اتوبوسرانی خبر داد و اعضای کمیسیون پس از بحثو بررسی، با لایحه شهرداری مبنی بر جذب نیروی راننده برای شرکت واحد به صورت حجمی موافقت کردند.
گفتنی است مقرر گردید اجرای طرح پارکومتر پس از مطالعات دقیق و بررسی های لازم از سوی شهرداری و مشخص کردن قیمت گذاری غالب پارکومتر، مجدد به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ارسال شود.
همچنین مقرر شد در نشست آتی، کارگروه آی تی اس و مشاورانی از پارک علم و فن آوری نیز در این راستا حضور یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز