خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت؛

اغلب طرح های تفضیلی گذشته قابل اجرا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۵۶

متاسفانه اکنون شاهد هستیم که طرح تفضیلی ارائه شده قبلی حتی ۱۰ درصد نیز اجرایی نشده است ولازم است جلسه مذاکره ای تحت عنوان مشاوره طرح تفضیلی تشکیل شود.

سی ونهمین کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر، با حضور صابر، رئیس کمیسیون، رجبی نایب رئیس، رسولی، علوی، حاجی پور، شوقی و پور شعبان، ریاست امور املاک شهرداری در عمارت شورا برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه رسیدگی به چند پرونده تملک و پایان کاردر دستور کار قرارداشت؛ رئیس کمیسیون توسعه و عمران گفت: لازم است در خصوص بررسی بحثهایی چون عمده بودجه شهرداری، مسکلات و چالش های جاری، طرح تفضیلی و… همفکری شود.
صابر افزود: در جلسات طرح تفضیلی موضوع نگران کننده این است که اغلب طرح های تفضیلی قابل اجرا نیست به این معنی که شهروندان حاضر نیستند صرفا در مناطق توصیه شده مشاوران، شهر را توسعه دهند، طبیعتا نیز هر شهروند مختار است ملک مورد نظر خود را درهر منطقه از شهر خریداری و اقدام به ساخت وساز کند.
وی ابرازکرد: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که طرح تفضیلی ارائه شده قبلی حتی ۱۰ درصد نیز اجرایی نشده است ولازم است جلسه مذاکره ای تحت عنوان مشاوره طرح تفضیلی تشکیل شود.
در ادامه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت، چند پرونده خرید قطعه زمین در بلوار شهید انصاری بررسی شد، زمین یاد شده در مسیر خیابان ۲۵ متری از قبل واگذار شده به شهرداری بود، اما طبق بررسی مسیر خیابان به شکل دیگری طراحی شده بوده واکنون شهرداری موظف به خرید ۳۶۲ متر ما به التفاوت متراژ زمین مورد بحثاست.
رسولی در این خصوص اشاره کرد: ضرورت پرونده از آنجاست که فقط سه پلاک در این منطقه باقیست تا کل مسیر تعریض شود.
پورشعبان، رئیس اداره املاک نیز توضیح داد: با تعریض این مسیر، ترافیک بلوار شهید انصاری وبلوار دیلمان رشت کاهش می یابد.
در نهایت خرید قطعه زمین یاد شده مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.
دیگر پرونده مطرح شده در سی و نهمین کمیسیون عمران شورای شهر رشت، رسیدگی به پایان کار یا تمدید پروانه ساخت بیمارستان پارس رشت بود. رئیس کمیسیون در این رابطه اظهار کرد: باتوجه به بازدیدی که اخیرا از بیمارستان پارس به عمل آمده؛ این سازه اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عمده عملیات باقیمانده نیز پس از نصب برخی ماشین آلات پزشکی انجام خواهد شد اما برخی عملیات انجام نشده دیگر نیز وجود دارد که طبق قانون باید به روند آنها رسیدگی شود و در حیطه وشرح وظایف شورا نیست.
نایب رئیس کمیسیون عمران نیزگفت: با توجه به اینکه ساختمان مذکور جنبه عام المنفعه دارد، شاید بتوان طبق ماده ۱۶ و ۱۷ از لحاظ بودجه به متولیان آن کمک‌هایی کرد.
این پرونده در نهایت به شهرداری ارجاع داده شد تا ضمن بازدید مجدد نسبت به پایان کار آن و اعمال بخشودگی و موارد تشویقی احتمالی آن تصمیم گیری شود.
رضا رسولی، عضو کمیسیون یاد آوری کرد: متاسفانه دیده می شود با ارجاع پرونده های به شهرداری، پرونده گاه به فراموشی سپرده شده و سالها به تعویق می افتد که نتیجه آن بلاتکلیف ماندن شهروند وحل نشدن مشکلات پرونده است زیرا قوانین سال به سال تغییر کرده وبر مشکلات کورپرونده ها افزوده خواهد شد.
وی تاکید کرد: در کمیسیون های شورا نیز باید دقت شود تا در اسرع وقت به اینگونه پرونده ها مجدد رسیدگی شود، تجربه نشان داده تا کنون هر پرونده ای در زمان به آن رسیدگی نشده است در آخر با چالش بسیار وبا هزینه مضاعف برای شهرداری به آن رسیدگی شده است.
حاجی پور نیز در ادامه گفت: پروژه های عمرانی بسیار، کمکی به عمران شهر نمی کند باید یک به یک و طبق الویت به پروژه های بزرگ رسیدگی کرد.
درپایان جلسه نیز پرونده بازبینی و خرید دو قطعه زمین در حریم رودخانه نیز رسیدگی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز