خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

جلوگیری از صدور مجوز ساخت و ساز در حریم فرودگاه رشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۶۴

اولین منظره از هر شهر در نگاه مسافران برای همیشه به یاد می ماند. بنابراین، زیباسازی ورودی شهر و مبلمان داخلی فرودگاه اهمیت فراوانی دارد

اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت از فرودگاه این شهر بازدید کردند.
به گزارش ایلنا از رشت، در این بازدید به ضرورت مراجعه به قانون و مشخص نمودن حقوق وتکالیف شورا و شهرداری در قبال فرودگاه و بالعکس، اشاره کرد.
رضا جمشیدی گرفتن مشاور برای برآورد هزینه و تهیه نقشه جامع از زمین های محدوده فرودگاه را ضروری دانست و گفت: این قول را می دهیم که معاونت شهرسازی ما نیز در خصوص مسائل نقشه برداری به شما کمک کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود نگاه جامع نگری در شهر رشت امروز مواجه با حاشیه نشینی تا نزدیک دیوار فرودگاه هستیم.
جمشیدی قول مساعد داد تا روشن شدن وضعیت، مجوز هیچ ساخت و سازی در حریم فرودگاه صادر نگردد.
جمشیدی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود منابع مالی، رفع چالش های رودخانه ها، آبگرفتگی و کیفیت نا مطلوب روسازی ها و… که مشکلات اساسی شهر رشت است، در اولویت کار شورا قرار دارد اما مسائل فرودگاه از قبیل، مبلمان شهری داخل فرودگاه، تابلوهای راهنمای فرودگاهی در سطح شهر خصوصا در ورودی شهر و مسائلی از این دست پیگیری می گردد.
وی از برگزاری نشستی با نمایندگان مجلس در جهت رفع مشکلات فرودگاه خبر داد و از مدیر کل فرودگاه گیلان خواست تا با اعلام درخواست ها و ارائه نقشه ها و مستندات به صورت مکتوب، رفع موانع فرودگاه گیلان را به بررسی های کارشناسی تر بسپارد.
وی افزود: در خصوص ماشین جارو نیز شهرداری و شورا در این زمینه اقدام لازم را انجام می دهند.
وی در پایان با اعلام این که جلسه بعدی رفع موانع فرودگاه گیلان در شورای شهر رشت برگزار خواهد شد، گفت: این بار شورای شهر میزبان مدیرکل فرودگاه گیلان است.
فاطمه شیرزاد یکی از اعضای شورای شهر رشت نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: متاسفانه صنعت گردشگری در این چند دهه مغفول مانده است.
وی افزود: لزوم تبلیغات محیطی و المان های بومی و محلی در جای جای فرودگاه علاوه بر زیباسازی به جذب گردشگر و مسافر نیز کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: فرودگاه رشت ظرفیت های بسیار خوبی دارد که با برگزاری جلسات و هم فکری بیشتر، می توان علاوه بر رفع دغدغه های موجود، درآمدزایی نیز در پی داشته باشد.
صابر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این نشست، اظهار کرد: فرودگاه به عنوان چشم این شهر، از اهمیت فراوانی برخوردار است، المان ها و مبلمان داخلی فرودگاه در این خصوص جایگاه ویژه ای دارد.
وی افزود: اولین منظره از هر شهر در نگاه مسافران برای همیشه به یاد می ماند. بنابراین، زیباسازی ورودی شهر و مبلمان داخلی فرودگاه اهمیت فراوانی دارد.
صابر با بیان این مطلب که طرح تفصیلی در حال بازنگری است، از مدیر کل فرودگاه گیلان خواست تا ضمن برقراری ارتباط با راه و شهرسازی در خصوص حق و حقوق فرودگاه، طی نامه هایی پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی در خصوص تبلیغات محیطی فرودگاه نیز اذعان کرد: توجه به این حوزه بستری مناسب برای جذب سرمایه گذار را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز