خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

شوراهای اسلامی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی پیشگام باشند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۶۶

گیلان مهد بسیاری ازعلما و مفاخر جهان تشیع است و حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمونین(ع) گیلان مرکز فرهنگی گیلان و کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، گفت: شوراهای اسلامی باید در حوزه اشاعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی پیشگام باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها با بیان شوراها نماد خدمت‌رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید در زمینه ارتقای خدمات به مردم فعال‌تر شوند.

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، افزود: شوراهای اسلامی باید در حوزه اشاعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی پیشگام باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گیلان مهد بسیاری ازعلما و مفاخر جهان تشیع است و حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمونین(ع) گیلان مرکز فرهنگی گیلان و کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به فعالیت هایش در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نشریه مکتب اسلام دارای ۱۳۰هزار شمارگان بود و با عضویت در هیئت تحریریه آن در حوزه پژوهشی فعالیت داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری چهل و ششمین جلسه رسمی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: جمعی از مسئولان شورای عالی استان ها و روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها به منظور شرکت در سومین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در سال ۹۳ و چهل و ششمین جلسه رسمی به رشت سفر کرده اند.

رضا جمشیدی‌چناری تصریح کرد: اجلاس دو روزه روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شورای اسلامی کلانشهر رشت و چهارشنبه و پنج شنبه ۲۸ و ۲۹ خرداد امسال برگزار می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی برگزاری این اجلاس در رشت، گفت: کمیته های ارتباطات و اطلاع رسانی، پشتیبانی، اجرایی، فرهنگی، تشریفات و مراسم تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نایب رئیسی شورای اسلامی شهر رشت در این اجلاس، خاطرنشان کرد: نشست روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به ریاست مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع مشورتی کلانشهرها و مراکز استان‌ها برگزار می شود.

وی گفت: این اجلاس به صورت دوره‌ای در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در این دوره شهر رشت میزبانی اعضای اجلاس روسای شوراهای اسلامی را عهده‌دار است.

جمشیدی چناری با بیان اینکه شهر پویایی و نشاط خاصی دارد، تصریح کرد: شهرها هر روز نیازهای جدیدی دارند و باید آئین نامه ها را بازنگری و به روز کرد که به همین منظور مجمع شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها بسیار کمک‌ کننده است


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز