خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان؛

پرداخت بلاعوض ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۷۰

در بخش راه روستایی ۱۱ درصد و در بخش آب روستایی ۱۴ درصد از شاخص های کشوری عقب هستیم و باید با تمام توان در جهت جبران عقب ماندگی ها گام برداریم.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله دلخراش سال ۶۹ پیر کوه دیلمان با حضور استاندار در مسجد صاحب الزمان(عج) این منطقه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی دراین مراسم با اشاره اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله اظهار داشت: باید با تمام توان و با همکاری و همیاری مردم در جهت حل هر چه سریعتر مشکلات تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تا ۸۵ درصد هزینه های آبیاری تحت فشار را بصورت بلا عوض متقبل می شود افزود: دولت در تامین ماشین آلات کشاورزی نیز تا سقف ۸۰ درصد هزینه خرید، تسهیلات پرداخت می کند.

استاندار گیلان با اشاره به درخواستهای مردم برای آبیاری کشاورزی گفت: تلاش می کنیم عملیات اجرایی سد دیلمان امسال پس از سالها انتظار انجام پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت کارخانه سیمان دیلمان و سرمایه گذاری خوب انجام شده در آن اظهار داشت: متاسفانه بدلیل مهیا نبودن مسیر حمل و نقل برای این کارخانه شاهد مشکلاتی برای مردم این منطقه هستیم و انتظار داریم این کارخانه از ره آورد امکاناتی که از تولید بدست می آورد صرف این منطقه کند

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته توسط دولت در زمینه بهداشت و درمان و بیمه سلامت تصریح کرد: این اقدام دولت از جمله اقدامات بی نظیری به شمار می رود که موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرده است.

وی با شاره به عقب ماندگی استان در بخش راه و آبرسانی روستایی افزود: در بخش راه روستایی ۱۱ درصد و در بخش آب روستایی ۱۴ درصد از شاخص های کشوری عقب هستیم و باید با تمام توان در جهت جبران عقب ماندگی ها گام برداریم.

نماینده علی دولت در گیلان حل مشکل اشتغال و ارتقاء سطح معیشتی مردم را از جمله اولویت های دولت دانست و افزود: استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این فرصت ها در جهت رشد و پیشرفت استان تلاش کنیم.

وی ایجاد اشتغال را از جمله اولویت های مهم استان عنوان کرد و افزود: تحمل نخواهیم کرد که فارغ التحصیلان عزیز این استان بدلیل نداشتن شغل مناسب به استان های دیگر مهاجرت کنند

ندیمی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل نیز در خصوص اجرای سد دیلمان، تسریع در آبرسانی و گاز رسانی روستایی، بیمه محصولات کشاورزی، بهسازی مسیر سیاهکل به دیلمان مطالبی را ارائه کرد.
در این مراسم همچنین مردم به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند استاندار گیلان از جمعی از جهادگران بسیجی قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز