خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان گیلان؛

توسعه نباید فساد انگیز باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۸۰

مهمترین شاخص های دستگاه قضایی در پیشگیری از جرم شان قضاوتی و نظارتی است.

رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست کمیته حمایت حقوقی از سرمایه گزاری استان از کلیه فعالیتهای بین دستگاهی که در اثربخشی نمودن فضای توسعه گیلان صورت گرفته قدردانی نمود.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان، احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست کمیته حمایت حقوقی از سرمایه گزاری استان، از کلیه فعالیتهای بین دستگاهی که در رشد و اثربخشی فضای توسعه استان صورت گرفته، قدردانی نمود.

سیاوش پور درابتدای این نشست یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص شهدای هفتم تیرماه و در راس آنها شهید آیت ا.. دکتر بهشتی را گرامی داشتند و هفته قوه قضاییه را به همه مردم به ویژه کارکنان دستگاه قضایی استان تبریک عرض نمودند.

رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان این مطلب که قوه قضاییه از ابتدای انقلاب تاکنون مسیر توسعه را طی نموده است ادامه داد، در زمینه کاهش پرونده های قضایی و جرایم رخ داده در سطح جامعه در حوزه های فرهنگی به ویژه نسل جوان اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی رویکرد پیشگیرانه را از مباحثاصلی دستگاه قضایی در کاهش پرونده های قضایی و جرایم برشمرد و افزود، با توجه به اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از مهمترین تکالیف قوه قضاییه پیشگیری از جرم می باشد.

رییس کل دادگستری استان مهمترین شاخص های دستگاه قضایی در پیشگیری از جرم را شان قضاوتی و شان نظارتی آن دانست.

وی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور را مهمترین ارکان قوه قضاییه در نمایش شان نظارتی دستگاه قضایی نام برد.

وی ارتباط و تعامل قوه قضاییه با متولیان و سیاست گزاران اقتصادی کشور در مسیر توسعه اقتصادی را، مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد، این ارتباطات و تعاملات باعثشده است بخشی از اختلافات موجود بین دستگاهی توسط دستگاه قضایی از بن بست خارج شود.

سیاوش پور در حوزه سرمایه گزاری افزود، روند توسه نباید فساد انگیز باشد و نگاه ها در این حوزه باید همراه با عدالت باشد، وی توسعه ای را که عدالت اجتماعی در آن دیده نشود را مغایر با دیدگاه های دینی و اسلامی و دانست.

رییس کل دادگستری استان در پایان عدم حمایت بین دستگاهی در سطوح مدیریتی را یکی از مهمترین موانع توسعه استان دانست و خواستار شناسایی سایر موانع توسعه در استان شد تا با ارائه راهکار مناسب مسیر تعالی استان هموار گردد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز