خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

پیشگیری از اعتیاد نیازمند جنبش خانوادگی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۳۲

اعتیاد به مواد مخدر پدیده خانمان سوزی است که آثار مخرب و زیانبار فردی، خانوادگی و اجتماعی در پی دارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: پیشگیری از اعتیاد بدون ایجاد جنبش خانوادگی امکان پذیرنیست.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در آیین افتتاح نمایشگاه " زیر پوست شهر " در رشت اظهار داشت: این نمایشگاه از نوع نگرش ما که حاکی از دور شدن از سبک زندگی است.

وی افزود: اینها واقعیتی هستند که هم اکنون در کوچه و خیابانهای ما قابل لمس هستند و آنچه مهم است باید به سمت یک جنبش ایجاد حساسیت پیش رفت تا آن زمان دست در دست هم دهیم و گامی اساسی برداریم.

وی ادامه داد: این سونامی هر روز موجش بلند تر می شود تنها راه مقابله، پیشگیری است؛ تولید مواد مخدر تا زمانیکه تقاضا وجود دارد، ادامه خواهد یافت.

رنجکش گفت: ما امروز درگیر جامعه ای هستیم که آسیبها در آن بیداد می کند، و اگر می خواهیم خانواده ای با نشاط داشته باشیم تنها راه، ایجاد یک جنبش خانوادگی جهت آموزش به فرزندان است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: متاسفانه واقعیت جامعه ما همین است، بحثمقابله را نهادهای انتظامی و قضایی به خوبی انجام می دهند، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مردم نهاد هم در بخش درمان پرتلاشند اما ما زمانی از این آسیب فاصله خواهیم گرفت که با جنبش خانوادگی در بحثفرهنگی پویایی خوبی از خود نشان دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و حس انسان دوستانه ای که در مردم وجود دارد این امیدواری می رود که خانواده ها پای کار بیایند تا این بلای خانمان سوز از فرزندان این جامعه دور شود.

وی گسترش فعالیت سازمانهای مردم نهاد را یکی از ظرفیت های موثر در این زمینه عنوان کرد.

علی اکبر پراوزان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان هم در این مراسم گفت: دستگیری و درمان افراد معتاد به تنهایی جوابگوی مبارزه با مواد مخدر نیست بلکه ریشه کن کردن اعتیاد در گرو توسعه فرهنگ پیشگیری است.

وی ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی را ناشی اعتیاد دانست و اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر پدیده خانمانسوزی است که آثار مخرب و زیانبار فردی، خانوادگی و اجتماعی در پی دارد.

این مسئول با بیان اینکه باید از همه ظرفیت ها برای آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری استفاده کرد، افزود: پیشگیری از
اعتیاد جزء اولویت های اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

گفتنی است نمایشگاه زیر پوست شهر از ۵ تا ۱۰ تیر ماه در خانه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت
دایر می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز