خبرگزاری کار ایران

حساسیت و نظارت خانواده ها بر رفتار فرزندان مهم و اثرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۳۷

معمولاً مصرف مواد از حالت کنجکاوی و تفریحی شروع شده و کم کم با افزایش دفعات مصرف، مقدار مصرف و مصرف مواد دیگر، فرد از مصرف کننده تفریحی به مصرف کننده دائمی و معتاد تغییر وضعیت می دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به هدف قرار دان جوانان توسط سوداگران مرگ، گفت: تاریخ به وضوح بیانگر استعمار مواد مخدر از سوی کشورهای ‏سلطه گر است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اکبر پراوزان ورود مواد مخدر به کشور را پدیده ای شوم توصیف کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر است و در این راستا هزینه های سنگینی تاکنون پرداخت نموده و جمع قابل توجهی از نیروهای انتظامی در برخورد با قاچاقچیان به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که ‏سوداگران موادمخدر متوجه شوند جامعه برای فعالیت آنها امن نیست، تصریح کرد: باید با ترسیم یک رویکرد بلندمدت و برنامه‌ریزی منسجم، مردم را نسبت به عواقب شوم گرایش به موادمخدر آگاه کنیم.

این مسئول با اشاره به لزوم استفاده از ‏ظرفیت خانواده ها در جهت پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: نقش خانواده ها در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر نقش خانواده ها در پیشگیری گفت: حساسیت، مراقبت و نظارت خانواده ها بر رفتار فرزندان بسیار مهم و اثرگذار است.

پراوزان با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان جامعه نگران مواد مخدر هستند، تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب بزرگی است که نباید اجازه دهیم جامعه را تهدید کند و اگر موضوع مبارزه مواد مخدر و پیشگیری از آن به پدیده اجتماعی تبدیل شود موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچکس بطور ناگهانی معتاد نمی شود، خاطرنشان کرد: معمولاً مصرف مواد از حالت کنجکاوی و تفریحی شروع شده و کم کم با افزایش دفعات مصرف، مقدار مصرف و مصرف مواد دیگر، فرد از مصرف کننده تفریحی به مصرف کننده دائمی و معتاد تغییر وضعیت می دهد.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد نتایج موفقی به همراه داشته است، اظهار کرد: تشکیل سمن ها در طول سالهای گذشته برای کمک به مبارزه با مواد مخدر، جلوه ای از حضور مردم در میدان عمل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز