خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال؛

اجرای نادرست طرح یکجانشینی عشایر، آسیب های اجتماعی را در پی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۳۵

عشایر شهرستان ماسال بسیار سختکوش هستند و در زمره عشایر نیمه کوچ نشین اند که از نظر برخورداری خدمات آموزشی و بهداشتی در حد شان و جایگاه آنان توجه نشده است.

فرماندار شهرستان ماسال در دیدار با معاون سازمان عشایری کشور اظهار کرد؛ خوشبختانه با تلاشهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماسال در زمینه های مختلف کشاورزی در استان گیلان جزء رتبه های برتر محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از ماسال؛ محمود قاسم نژاد با بیان اینکه شهرستان ماسال در کشت دوم رتبه اول را کسب نموده است افزود؛ این امر را نشانگر سختکوشی و تلاش و کوشش مردم این منطقه است.

و ی افزود؛ شهرستان ماسال در پرورش دام سبک و زنبورداری نیز جزء شهرستان های برتر استان گیلان محسوب می شود.
قاسم نژاد تصریح کرد؛ عشایر شهرستان ماسال بسیار سختکوش هستند و در زمره عشایر نیمه کوچ نشین اند که از نظر برخورداری خدمات آموزشی و بهداشتی در حد شان و جایگاه آنان توجه نشده است.

فرماندار ماسال افزود؛ متاسفانه در بحثیکجانشینی، ادغام و تجمیع عشایر آن چیزی که مدنظر دولت بوده اتفاق نیفتاده است و اجرای نادرست این طرح آسیب های اجتماعی را در پی داشته است و در عین حال شرایطی را ایجاد کرده که قشر تولیدکننده که خود حافظ منابع طبیعی نیز بوده است به صرف مصرف کننده تبدیل شود.

قاسم نژاد تاکید کرد؛ ما به دنبال این هستیم که به عشایر به عنوان جامعه سوم در کنار شهر نشینان و روستانشینان در مکان خودشان خدمت رسانی کنیم که این امر نیازمند الگوسازی مناسب است.

معاون سازمان عشایری کشور نیز در این دیدار ایجاد اشتغال پایدار را از جمله اهداف سازمان عشایری کشور خواند و افزود؛ یکجانشین نمودن سرریز عشایر امری غیر قابل اجتناب است که در بعضی از استان های کشور با محوریت ایجاد اشتغال حول کشاورزی، دامداری، صیادی و صنایع دستی انجام شده است.

وی همچنین از اختصاص صد میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان عشایری برای آبرسانی به مناطق عشایری شهرستان ماسال خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز