خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بندرانزلی:

ماه رمضان ماه خود سازی و آغاز سال تربیتی مسلمین است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۳۳

حفظ دیانت از سوی فرد روزه دار، کنترل نفس اماره، انجام صله رحم، عدم آزار همسایگان، مراعات حقوق دیگران و مراقبت از زبان را پیش شرطهای بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان است.

سید داود موسوی امام جمعه شهرستان بندرانزلی در جلسه " اخلاق و مدیریت اسلامی " که با حضور معاونین و مدیران سازمان در این منطقه برگزار شد ماه رمضان را آغاز سال تربیتی مسلمین اعلام کرد و اظهار داشت: تعیین ماههای شمسی، قمری، میلادی از سوی انسانها امری قراردادی برای شناسایی ایام سال بوده اما ماه مبارک رمضان که ماه خودسازی و تربیت نفس برای تعالی بشر است نوید بخش سال جدید معنوی – تربیتی آدمی است.

به گزارش ایلنا از انزلی، وی ماه رمضان را همچون دانشگاهی برای خودسازی و تزکیه نفس ارزیابی کرد که مسلمانان دانشجویان آن هستند و گفت: در طول این ماه، مسلمانان از طریق بهره گیری از اعمال و ادعیه مخصوص آن، فرصت لازم برای بازشناسی خود و تقویت ایمان و در نهایت خداشناسی پیدا می کنند.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با تصریح بر اینکه امساک مومنین از خوردن غذای حلال در ساعاتی از روز، فرد روزه دار را برای روی گردانی از محرمات راسخ تر می کند افزود: ماه رمضان ماهی است که در آن رحمت و مغفرت الهی با برکات متعدد روحانی و دنیوی خود فرصت مناسبی برای الهی و بنده خدا شدن انسان فرآهم می کند.

سید داود موسوی با بیان حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) برتریهای ویژه روزه داری مسلمانان نسبت به سایر ادیان را چنین برشمرد: مورد توجه خاص خداوند قرارگرفتن، طلب استغفار برای فرد روزه دار از سوی فرشتگان، مهیا کردن بهشت برای مسلمانان روزه دار، بخشودگی گناهان فرد در پایان این ماه از سوی خداوند ودر نهایت ارزش بوی دهان فرد روزه دار برای باریتعالی از مشک و عنبر بالاتر است.

وی حفظ دیانت از سوی فرد روزه دار، کنترل نفس اماره، انجام صله رحم، عدم آزار همسایگان، مراعات حقوق دیگران و مراقبت از زبان را پیش شرطهای بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: ماه رمضان در شخصیت پردازی جامعه اسلامی و ترسیم رفتار مورد تأیید پیغمبر اکرم(ص) نقش بسزایی داشته و توجه مسلمین به فرصتهای معنونی و دنیوی فراوانی که خداوند در این ماه به مسلمانان اعطاء نموده در شکل گیری فرهنگ اسلامی بسیار موثر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز