خبرگزاری کار ایران

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان؛ فرصتی برای آموزش حقوق شهروندی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۲۰

توسعه شهر تنها توسعه کالبدی و ساختمان سازی‌ها نیست بلکه توجه به دارا بودن پیوست فرهنگی در محیط زندگی انسان‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار جامعه و کاهش آسیب‌های ناشی از زندگی شهری دارد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان، فرصتی برای آموزش حقوق شهروندی است.
به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره خیابانی شهروند لاهیجان افزود: تئاتر خیابانی تریبونی فراگیر در حوزه فرهنگی اجتماعی است که بتواند به عنوان یک رسانه تأثیرگذار نقش مهمی در آموزش شهروندان داشته باشد.
وی اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، یک فرصت مناسب در راستای هدایت جامعه به سمت اهداف توسعه شهری و رشد فرهنگی شهروندان است.
وی افزود: توسعه شهر تنها توسعه کالبدی و ساختمان سازی‌ها نیست. بلکه توجه به دارا بودن پیوست فرهنگی در محیط زندگی انسان‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار جامعه و کاهش آسیب های ناشی از زندگی شهری دارد.
رنجکش ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان در نگرش فرهنگی آنان به مباحثشهروندان اظهار داشت: این گونه الگوهای رفتاری می بایست در سایر شهرها نیز تداوم یابد.
به گفته وی برگزاری اینگونه جشنواره ها ضمن تولید نشاط اجتماعی با توجه به جاذبه های ایجاد شده نقش مهمی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه دارد.
وی یادآور شد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید، تدبیر برای تولید نشاط اجتماعی در راستای ایجاد همبستگی‌های اجتماعی است و استانداری گیلان نیز تلاش دارد تا با بهره وری مناسب از امکانات و شرایط اجتماعی در راستای بهبود فضای اجتماعی حرکت نماید.
در این جلسه ضمن بیان اهداف و چگونگی برگزاری جشنواره توسط شهردار، اعضای شورای اسلامی، فرماندار لاهیجان، راهکارهای مناسب در ایجاد همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای هرچه بهتر برگزاری این جشنواره که از سوم تا ششم شهریور ماه در لاهیجان برگزار می شود، ارائه شد.
تفاهم نامه چهار جانبه‌ای نیز بین شهردار لاهیجان، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در این جلسه به امضاء رسید.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز