خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا؛

دهیاران بازوان اجرایی دولت در روستاها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۳۳

شناسایی مشکل باید با ارائه پیشنهادات سازنده از سوی دهیاران همراه باشد که برای این منظور می توانند از ایده های صاحب نظران و نخبگان روستاها کمک بگیرند.

۲۳دهیار بخش مرکزی و لوندویل بندر مرزی آستارا روز یکشنبه طی آیینی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تجلیل شدند.
به گزارش ایلنا از آستارا، سیروس شفقی, فرماندار, این شهرستان در این مراسم گفت: دهیاران در خط مقدم ارائه خدمات به روستاییان قرار دارند.
شفقی با اشاره به اینکه رسیدن به توسعه پایدار در روستاها از جمله اهداف اساسی دولت است، افزود: در فرآیند این توسعه همه جانبه، دهیاران به عنوان بازوان اجرایی در کنار اعضای شوراها ایفاگر نقش اصلی هستند.
وی حمایت دولت و مردم را در پیشرفت امور اجرایی دهیاران در روستاها تعیین کننده خواند و اضافه کرد: دهیاران با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی باید بتوانند منابع دولتی را در راستای شکوفایی و آبادانی روستاها جذب کنند.
شفقی شناسایی مشکلات فرهنگی، ورزشی و آموزشی را از جمله وظایف دهیاران برشمرد و گفت: شناسایی مشکل باید با ارائه پیشنهادات سازنده از سوی دهیاران همراه باشد که برای این منظور می توانند از ایده های صاحب نظران و نخبگان روستاها کمک بگیرند.
فرماندار آستارا با بیان اینکه دهیاران بایستی حفظ ابنیه های تاریخی، اماکن فرهنگی و گلزار شهدا را در دستور کارخودشان قرار بدهند، افزود: دهیاران آن تعداد از روستاهایی که از این فرصت ها برخوردارند نسبت به حفظ و احیای آن ها همت کنند چرا که بسیاری از این اماکن و ابنیه ها با هویت اصیل ایران اسلامی گره خورده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان پیشبرد اجرای طرح های هادی در برخی روستاهای شهرستان را مستلزم همکاری دهیاران، شوراها و مردم دانست و ادامه داد: با بازسازی مناطق فرسوده از طریق پیاده کردن اهداف طرح هادی می توان فرصت های لازم برای بهره برداری اجتماعی، اقتصادی و نیز زمینه های مناسب برای جذب گردشگر را در روستاهای شهرستان آستارا فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات خوبی برای آبادانی روستاها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: بخش عمده ای از این اعتبارات برای توسعه راه های روستایی و زیباتر کردن سیمای روستاها صرف خواهد شد.
شفقی از دهیاران روستاهای آستارا خواست تا ارتباط و تعامل خود را با بخشداران بصورت مستمر حفظ کنند.
در این مراسم که بخشداران مرکزی و لوندویل و روسای شوراهای اسلامی بخشهای مذکور حضور داشتند از ۲۳ دهیار بخش‌های مرکزی و لوندویل آستارا با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از سوی فرماندار شهرستان تجلیل بعمل آمد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز