خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گیلان:

اشتغال مشکل اصلی معتادان بهبود یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۱۳

خیرین باید برای ترک اعتیاد افراد معتاد پیش قدم شوند، چرا که نجات یک معتاد نجات جامعه را در بر دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان نیکوکاری را یکی از ارزشمندترین اقدام‌ها و رفتارهای بشری در طول تاریخ دانست و گفت: ‌اکنون برخی از خیران چنان اقدام‌های بزرگ و ماندگاری انجام می‌دهند که هرگز حاضر به معرفی خود به دیگران نیستند و همواره تمایل دارند تلاش‌های نیکوکارانه‌ آن ها در گمنامی باقی بماند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اکبر پوراوزان در نشست کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مشارکت افراد خیر در طول تاریخ بیانگر حس نوع دوستی آنان در راستای آبادانی کشور بوده است، تصریح کرد: به طور حتم حضور خیران و نیکوکاران در این بخش به نجات جامعه می انجامد.

وی با بیان اینکه باید در مردم انگیزه لازم برای مشارکت ایجاد شود، اظهار کرد: خیرین بهترین ظرفیت برای مشارکت در عرصه پیشگیری از اعتیاد هستند.

این مسئول با بیان اینکه هزینه دوره درمانی برای خانواده های بیماران بسیار سنگین می باشد، افزود: خیرین باید برای ترک اعتیاد افراد معتاد پیش قدم شوند، چرا که نجات یک معتاد نجات جامعه را در بر دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با بیان این ‌که هزینه‌ پیش‌گیری از اعتیاد حدود ۱۵ برابر کم‌تر از هزینه‌ی درمان این بیماری است؛ افزود: بنابراین اولویت پیش‌گیری بیش تر از درمان اعتیاد است؛ ضمن این‌که در زمینه‌ی درمان هم فعالیت‌های قابل توجهی در حال انجام است.

پوراوزان بر لزوم توسعه سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: مردم به صورت انفرادی نمی‌توانند وارد یک مقوله اجتماعی شوند و در ‏بالاترین حد تنها می‌توانند از خانواده خود تا حدودی مراقبت کنند.

وی بخشی از اجتماعی کردن موضوع موادمخدر را منوط به مشارکت مردم دانسته و عنوان کرد: هر کجا که مردم به کمک دولت آمده‌اند، شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

این مسئول با بیان این که اشتغال مشکل اصلی معتادان بهبود یافته است، تصریح کرد: با استفاده از توانایی و ظرفیت افراد بهبود یافته می توان به اشتغالزایی آنها کمک کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با تاکید بر رفع نیازهای افراد بهبود یافته، اظهار کرد: کسانی که مهارت کسب کنند، از سوی بهزیستی برای استفاده از تسهیلات فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز