خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه گیلان صورت گرفت؛

تجلیل از مقام علمی پرفسور اکبرزاده، ریاضی‌دان گیلانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۶۳

جوانان ایران و گیلان از استعداد و هوش فراوانی برخوردارند و باید با فراهم کردن بسترها آنان را در مسیر موفقیت در عرصه‌های بین المللی قرار داد.

رئیس دانشگاه گیلان در نشست شورای دانشگاه از پروفسور حسن اکبرزاده، چهره برجسته ریاضی و از مفاخرگیلان، تجلیل کرد.
به گزارش ایلنا از رشت، دکتر رضی در این نشست حضور پروفسور اکبرزاده را در دانشگاه گیلان مایه افتخار دانشگاهیان دانست و اذعان کرد: شخصیت علمی پرفسور اکبرزاده بر همگان آشکار است و ایشان یکی از مفاخر علمی کشور است.
رئیس دانشگاه گیلان به ارائه گزارشی آماری از وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیت‌های علمی پروفسور اکبرزاده در کشور فرانسه، زمینه‌های علمی فی مابین دانشگاه گیلان و دانشگاه‌های فرانسه در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف از فرصت‌های مطالعاتی فراهم آید.
پروفسور حسن اکبرزاده هم در این نشست گفت: جوانان ایران و گیلان از استعداد و هوش فراوانی برخوردارند و باید با فراهم کردن بستر‌ها آنان را در مسیر موفقیت در عرصه‌های بین المللی قرار داد.
وی عشق به کار، اراده و تصمیم جدی به انجام کار و محیط کار مناسب را لازمه موفقیت علمی دانست و خواهان استفاده بهینه از توانمندی‌های نخبگان در امور کشور شد.
در انتهای این مراسم هم از مقام علمی پروفسور اکبرزاده با اهدای هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد.
پروفسور حسن اکبرزاده در سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به دبیرستان البرز تهران رفت و پس از اخذ دیپلم ریاضی با درجه ممتازی وارد دانشگاه تهران شد.
این نخبه گیلانی پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به فرانسه رفت و حدود ۴۰ سال در رشته ریاضی تحصیل و فعالیت کرد.
پروفسور حسن اکبرزاده دکترای ریاضی را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ کرد.
از وی مقالات زیادی در زمینه ریاضی به ویژه در زمینه دیفرانسیل و هندسه در اروپا و امریکا به چاپ رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز