خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان؛

رویکرد کاهش ساعت حق التدریس در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۷۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان در همایش روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق و دبیران پروژه مهر ۹۳، برای داشتن یک اول مهر خاطره انگیز و آرام، دقت در اجرایی کردن ضوابط الزامی است.

مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در همایش روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق و دبیران پروژه مهر ۹۳ گیلان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی بندر انزلی گفت: کیفیت برگزاری روز اول مهر محصول برنامه ریزی در طول تابستان است
به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در همایش روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق و دبیران پروژه مهر ۹۳ گیلان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی بندر انزلی گفت: کیفیت برگزاری روز اول مهر محصول برنامه ریزی در طول تابستان است و ما بعنوان امنای دانش آموزان و فرهنگیان باید طوری برنامه ریزی کنیم که در راهروهای ادارات مناطق و حوزه ستادی اولیا و دانش آموزان برای ثبت نام و امور دیگر سرگردان نشوند. لذا برای داشتن یک اول مهر خاطره انگیز و آرام، دقت در اجرایی کردن ضوابط الزامی است.
وی افزود: در حوزه بکارگیری نیرو و در تبدیل مقطع نیروهایی که از ابتدایی به مقاطع دیگر تبدیل وضعیت می‌نمایند دقت در اجرایی کردن ضوابط حتمی است و همچنین حوزه پر فعالیت معاونت پرورشی که مسئولیت اجرای طرح هجرت ۳ را دارد رعایت درست و حتمی ضوابط را می‌طلبد.

حاجتی تاکید کرد: البته کار پرورشی و دینی و عقیدتی فقط متوجه حوزه پرورشی نیست، بلکه برای توفیق در کار پرورشی و رسالت تربیتی در قاطبه دانش آموزان همت همه دوایر و کار‌شناسی‌ها لازم است.
وی اظهار داشت: در بخش ساماندهی رشته‌هایی که مازاد دارند، بایستی بلافاصله پس از اتمام ۳۰ سال خدمت نسبت به بازنشستگی آن‌ها اقدام شود، که در غیر اینصورت برنامه ریزی برای ساماندهی دچار چالش می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: روسای آموزش و پرورش با رویکرد تقلیل ساعت حق التدریس در تمام تصمیمات ورود کنند و در متن امور و در جریان کار‌ها با دقت موضوعات بحثساماندهی را پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه اگر در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش با چالشی مواجه می‌شویم باید عزیزان را قانع کنیم افزود: بعضی مدیران مدارس حسب عادت یا عدم آگاهی به قوانین تمکین نمی‌کنند که عملکرد آنان باعثتضعیف دستگاه آموزش و پرورش می‌شود که بلا فاصله پس از مشاهده تخلف باید ابلاغ این مدیران توسط واحدهای نظارتی لغو شود.
حاجتی با تاکید بر اینکه ما باید با الهام از آموزه‌های دینی و عمل به آن امور تربیتی را در بستر آموزش و پرورش ببینیم تصریح کرد: نباید خانواده‌های عزیز دغدغه ثبت نام داشته باشند و ما هم در آموزش و پرورش حق نداریم همدیگر را تضعیف کنیم، و باید با هم تبادل نظر داشته باشیم و با منطقی قوی و مستدل همدیگر را قانع کنیم.
وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: علت اینگونه همایش‌ها اینست که با رویکرد ضابطه‌مند و همدلی به اهداف عالیه آموزش و پرورش که رشد و تعالی شخصیت و تربیت یک نسل است، نزدیک‌تر شویم در اینصورت است که می‌توانیم بندگی خدا را براساس تعالیم شریعت آسمانی در رمضان کریم تجربه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز