خبرگزاری کار ایران

با حکم شهردار هیروشیمای ژاپن؛

شهردار آستانه اشرفیه عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۲۳

با حکم شهردار هیروشیمای ژاپن، علی شفیعی، شهردار آستانه اشرفیه، به عضویت شهرداران صلح جهانی درآمد.

علی شفیعی به نامه شهردار هیروشیمای ژاپن خطاب به وی اشاره کرد و افزود: شهردار هیروشیما در نامه خود ذکر کرده است، ما به کمک شما برای رسیدن به جهانی صلح‌آمیز و عاری از سلاح‌های اتمی نیازمندیم.
به گزارش ایلنا از آستانه‌اشرفیه، شهردار آستانه گفت: ماتسویی در نامه خود اضافه کرد ما در نقطه آغازین حساسی برای مبارزه برای رهاسازی خود از تهدید هسته‌ای هستیم، بیایید با هم برای رسیدن به جهانی صلح‌آمیز و آینده‌ای روشن‌تر تلاش کنیم.
به گفته شهردار آستانه‌اشرفیه، رئیس شهرداران صلح جهانی در پایان نامه خود خطاب به شهردار آستانه اشرفیه گفت: بهترین آرزو‌ها را برای سلامتی شما، رشد چشمگیر و موفقیت برای شهرداری شما دارم.
وی درباره سازمان بین‌المللی شهرداران صلح ادامه داد: این سازمان در سال ۱۹۸۲ به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد.
شفیعی با تصریح بر اینکه اکنون بالغ بر ۶ هزار شهر دنیا در بیش از ۱۶۰ کشور عضو این سازمان هستند، افزود: هر چند سال یک بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می‌آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان تاکید کرده و برنامه‌هایی را در این ارتباط تنظیم کنند.
وی محل استقرار دبیرخانه اصلی این سازمان را در شهر هیروشیما عنوان کرد و یادآور شد: ریاست سازمان به‌عهده «ماتسویی» شهردار هیروشیما بوده و دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان از سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به‌کار کرده است.
شهردار آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه شهرداران ایرانی عضو این سازمان تاکنون در چند اجلاس بین‌المللی حضور یافتند، تصریح کرد: شهرداران ایرانی پیام صلح‌جویی و دوستی شهروندان ایرانی را به دیگر شهرداران دنیا ابلاغ کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌های دوجانبه و چندجانبه فرهنگی، هنری و علمی مختلف در چارچوب همین همکاری‌ها در کشور ما اجرا شده است.
شفیعی عضویت شهرداران ایرانی در این سازمان را تاییدی بر این حقیقت دانست که ملت ایران خواهان صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با جهان و زندگی با آرامش، عزت و سرافرازی برای شهروندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز