خبرگزاری کار ایران

مدیریت جهادی در شهرداری رشت؛

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح " زیر گذر " شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۹۴

مدت قرارداد این پروژه ۱۸ ماه و با برآورد هزینه آن ۶۵/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ریال است.

رسولیان سرپرست حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری رشت گفت: به منظور کاهش حجم ترافیک، کاهش تداخلات و افزایش سرعت انتقال ترافیک و رفع گره ترافیکی در مبدا ورودی و خروجی شهر، احداثتقاطع غیر همسطح(زیر گذر) خیابان شهید رجایی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
به گزارش ایلنا از رشت، وی درخصوص مشخصات این طرح اظهار داشت: طول کلی پروژه به همراه رمپ و لوپ؛ ۵۰۰ متر - طول پل ۸۰ متر تعداد شاهتیر‌ها؛ ۳۳ عدد - تعداد شمع‌ها؛ ۱۴۶ عدد - سیستم سازه‌ای، دیوار‌ها: به صورت شمع ستون با پرده بتنی کوله: شمع ستون با پرده بتونی - تابلیه: تیر پیش ساخته سپری شکل - فاصله شاهتیر‌ها: ۲/۳۰ متر - ارتفاع شاهتیر‌ها: ۱/۶۰ متر - حجم بتن مصرفی: ۵۲۰۰ متر مکعب - سطح قالب بندی فلزی: ۶۸۰۰ متر مربع - حجم می‌لگرد: ۱۱۰۰ تن حجم حفاری: ۲۵۰۰ متر مکعب - سطح پل: ۱۵۰۰ متر مربع است.
رسولیان در ادامه مشخصات فنی و مقطع عرضی پروژه را بیان کرد و افزود: مقطع عرضی زیر گذر ۱۷/۵ متر بوده که در هر طرف شامل ۲ سواره روی ۵/۳ متری و پیاده رو ۱ متری است. مقطع عرضی رمپ‌ها ۶/۵ متر شامل دو باند عبوری است. سیستم جمع آوری آب‌های سطحی نیز شامل دو کانال طولی و یک کانال عرضی، یک مخزن جمع کننده و ۴ عدد پمپ است.
وی تصریح کرد: طراحی نرده‌ها با الهام از معماری سنتی و نور‌پردازی داخل المان‌ها همگونی خاصی با طرح معماری زیبای آن دارد، علاوه بر بعد فنی به جاذبه‌های مذهبی، سنتی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است، توجه به بافت فرهنگی و مذهبی منطقه و الهام از جاذبه‌های دینی از مشخصه‌های بارز این طرح است.
رسولیان مدت قرارداد این پروژه را ۱۸ ماه با برآورد هزینه ۶۵/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ریال عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز