خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت؛

حجم پروژه های عمرانی شهر رشت بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۳۶

مدیریت شهرداری ۲ کار مهم را در باید انجام بدهد و در این راستا تمام توان ما براین است که در شهرداری تصمیمات درست بگیریم و تصمیمات نادرست را نگیریم.

مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط شهردرای و شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا جمشیدی گفت؛ امروز شورای دوره چهارم به جایگاهی رسیده است که در اجلاس های ملی به آن اهمیت ویژه ای می دهند، اگر بیانیه ای می دهیم بدون کم و کاست قرائت و تصویب می شود، اگر کمیسیون های تخصصی در مجامع ملی تشکیل می شود، شورای شهر عضو فعال دارد نمونه اش نیز اجلاس کلانشهرها بود که در رشت برگزار شد و میزبانی خوب شهر رشت موجب شد تا فرصت بیان خواسته هایمان محقق شود.

رییس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در کمیسیونی که در دولت تدبیر و امید به نام کمیسیون خاص امور کلانشهرها تشکیل شده است، دبیر این کمیسیون پیشنهاد خاص شهر رشت مبنی بر حمایت دولت از ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود را مطرح کردند و رسیدگی به این موضوع نیز انجام خواهد پذیرفت البته ما نیز نشست های جدی بدین منظور داشتیم زیرا ساماندهی این رودخانه ها پروژه غیر ممکنی نیست و امیدواریم در طول فعالیت شورای دوره چهارم کلنگ پروژه ساماندهی نیز زده شود.

جمشیدی در ادامه خبرنگاران را عضو شانزدهم شورا عنوان کرد و گفت: از شما به عنوان یکی از ارکان مدیریت شهری انتظار می رود که همراهی مان کنید در اطلاع رسانی صحیح و جلب نظر مساعد مردم و کمک به منظور رفع ایرادات و نه برجسته کردن چالش های غیر واقعی که هیچ برنده ای در آن وجود ندارد.

وی افزود: ما از رسانه های ایرانی و مسلمان انتظار داریم که اخلاق را سرلوحه راه خویش قرار دهند و به جای حاشیه پردازی، با تحلیلی پردازی مناسب و گزارش صحیح فضای مدیریت شهری را جهت آگاهی یافتن مردم از مسایل شهری آماده کنند. چون رویکرد شورای دوره چهارم شفافیت است و این امر موجب می گردد تا مدیریت یکپارچه شهری محقق شود.

جمشیدی در ادامه گفت: سال آینده باید تصفیه خانه سراوان راه اندازی شود تا شیرابه های سمی وارد رودخانه ها نشود، همچنین مطالعات درخصوص ساماندهی رودخانه ها در بودجه ۹۳ تصویب شده است و اسفند ۹۳ نیز به اتمام می رسد، در حال حاضر لایروبی آغاز شده که کار کوتاه مدت است، ما باید با احداثتصفیه خانه های محلی در حریم رودخانه ها، مانع وورد پسماندها به رودخانه ها شویم.
وی در ادامه تکمیل بوستان ۴۵۰ هکتاری لاکان - بهره برداری از بوستان ۵/۳ هکتاری امام علی در سال ۹۴ - آغاز نهضت آسفالت، ساماندهی روان آب های سطحی و پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۵% - ایجاد زیر گذر جانبازان – تقویت فضای سبز شهری - ساماندهی تبلیغات محیطی - ساماندهی گلزار شهدا را از دیگر موارد قابل پی گیری عنوان کرد و گفت: می خواهیم شهر رشت و کمربندی ها را سبز نماییم، البته آقای شهردار در سال گذشته کارهای خوبی انجام دادند، ایجاد مرکز هوشمند کنترل ترافیک، خط ویژه اتوبوس از شهرداری تا مصلی نیز از دیگر اقدامات است.

جمشیدی همچنین از برنامه ویژه برای استقبال از پروفسور مجید سمیعی در ۱۰ شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: پروفسور مجید سمیعی ۱۰ شهریور برای کلنگ زنی پروژه مرکز فوق تخصصی پژوهش سرطان به رشت سفر خواهند کرد. ایشان یکی از ارزشمندترین مشاهیر هستند که همزمان با ورود ایشان، ساختمان مشاهیر و مفاخر نیز افتتاح خواهد شد و تندیس این گیلانی فرهیخته در بوستان مفاخر به عنوان یکی از افتخارات در قید حیات مردم گیلان رونمایی خواهد شد.

در ادامه محمدابراهیم خلیلی، شهردار رشت، گفت: مدیریت شهرداری ۲ کار مهم را در باید انجام بدهد و در این راستا تمام توان ما براین است که در شهرداری تصمیمات درست بگیریم و تصمیمات نادرست را نگیریم.

وی ضمن انتقاد از برخی از رسانه های استان گیلان به دلیل بیان حرف های نادرست و نقد های ناصحیح گفت: رسانه وظیفه دارد در گام اول از مسیر اصلی خود و رسالتی که دارد دور نشود و سعی کند وقتی از موضوعی اطلاعات کافی ندارد، آن را عنوان نکند.

شهردار رشت تصریح کرد: یکی از برنامه ی شهرداری، اهدا ی جایزه به افرادی است که نقد های صحیح انجام دهند و در این راستا به نقد های صحیح و درست جایزه خواهیم داد.

محمد ابراهیم خلیلی نقش راه شهرداری رشت را بودجه تعیین شده دانست و اظهار کرد: بیشترین حجم فعالیت های عمرانی در شهر رشت در دوران مدیریت بنده انجام شده است.

مظفر نیکومنش نودهی در این مراسم با اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر خبرنگاران در اطلاع رسانی درست، تحقق اهداف کلان جامعه را نیازمند سلامت و بهداشت نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در شورای اسلامی رشت داشتن برنامه های مشخص ضامن این امر است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به طرح تامین بازار رشت، گفت: نظارت بر عملکرد پیمانکاران رفت و روب، بررسی بیمه منزل مسکونی، از برنامه های شورا است.

نیکومنش نودهی با این توضیح که برای رفع مشکل کارخانجات شهرک صنعتی قراردادی برای جانمایی مرکز تصفیه خانه رشت تنظیم شده است خاطرنشان کرد: در رابطه محل دفن زباله سراوان قراردادی با دانشگاه گیلان بسته ایم که در اولین فرصت برای تصفیه خانه آن اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تفکیک زباله از مبدا در سال های قبل ۵۵ میلیون اعتبار داشتیم که امسال آن را به ۲۷۰ میلیون تومان افزایش داده ایم گفت: تور خبری برای بازدید از محل دفن زباله سراوان و مسیر لایروبی رودخانه ها توسط شورا برگزار می شود.
در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود از زحمات تلاشگران عرصه رسانه تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز