خبرگزاری کار ایران

خبرنگاران گیلانی حرکت مغرضانه رسانه‌های غربی در انعکاس جنایات غزه را محکوم کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۱۳

حرکت مغرضانه رسانه‌های بیگانه مانندBBC و CNN در کمرنگ نشان دادن انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توسط ۲۵۴ نفر از اصحاب رسانه استان گیلان محکوم شد.

حرکت مغرضانه رسانه‌های بیگانه مانندBBC و CNN در کمرنگ نشان دادن انعکاس جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توسط ۲۵۴ نفر از اصحاب رسانه استان گیلان محکوم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، اصحاب رسانه استان گیلان از جمله خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات و وبلاگ‌نویسان استان با انتشار بیانیه‌ای حرکت مغرضانه رسانه‌های بیگانه به ویژه BBC و CNN در انعکاس یکطرفانه و به دور از واقعیت جنایات ننگین رژیم صهیونیستی در نوار غزه بر علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد بر کسی پوشیده نیست اما چرا در جهان تنها عده معدودی کمیت و کیفیت واقعی ظلمی که تاریخ بشریت مانند آن را کمتر سراغ دارد می‌دانند و به آن واکنش نشان می‌دهند!

این بیانیه می‌افزاید: این امر هیچگاه محقق نمی‌‌شد مگر به توانایی یکی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های تولیدی تمدن غرب که آن را با عنوان «رسانه‌های جمعی غرب» می‌شناسیم.

در این بیانیه تاکید شده است: اگر تمدن غرب که ایالات متحده نماد و اسرائیل نماینده آن در بین کشورهای اسلامی است، روزگاری با مدد علم بدون اخلاق مهلک‌ترین سلاح‌های جهان را طراحی، تولید و استفاده می‌کردند. امروز به برکت همین علم با طراحی «سلاح رسانه‌ای» کشتار صد‌ها مرد و زن و کودک فلسطینی و اشغال کشور آن‌ها توسط صهونیست‌ها از سال ۱۹۴۸ را توجیه کرده، منکر وجود کشور تاریخی فلسطین و مبلغ رژیم جعلی اسرائیل می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دفاع مقدس و مشروع یک ملت در مقابل تروریسم دولتی اسرائیل را عملیات تروریستی و نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین را حق دفاع مشروع برای رژیم صهیونیستی جلوه می‌دهند.

این بیانیه می‌افزاید: جای تأسف است وقتی می‌‎‌بینیم قدرت رسانه‌های غربی در وارونه نشان دادن واقعیت حتی بر روی مواضع و اعمال سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۴۵ برای دفاع از حقوق همه کشور‌ها و همه ملت‌ها تاسیس شد نیز تاثیرگذار بوده تا جایی که رفتار معمولی این نهاد‌ها در مقابل جنایات اسرائیل غاصب، آزاد مردمان جهان را به شگفتی واداشته است و عکس‌العمل رسانه‌های بین‌المللی مانند BBC، CNN و… که ادعای صداقت و بی‌طرفی دارند نه تنها اعتراضی به سکوت سازمان‌های بین‌المللی نبود بلکه به‌عنوان ابزاری برای توجیه مواضع ظالمانه‌شان ایفای نقش کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: انگار تسلط سرمایه‌داران صهیونیست علاوه بر رسانه‌های گروهی، پیکره ایالات متحده و متحدین اروپائیشان گریبان این نهاد‌ها را نیز گرفته و آن‌ها را وادار به سکوت و سکون در مقابل این همه جنایت کرده است.

این جنگ و کشتار و نوع پوشش خبری آن توسط رسانه‌های گروهی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای ملت ایران و جهانیان مشخص کرد که شعار آزادی و بی‌طرفی این رسانه‌ها دروغی بزرگ است که هر روز به مردم گفته می‌شود.

ما جمعی از اصحاب رسانه‌ استان گیلان معتقدیم که این رفتار در صورت امتداد به نوعی در گسترش «تروریسم جهانی» که امروزه برای همه کشور‌ها و همه ملت‌ها خطرآفرین گردیده مؤثر خواهد بود و جهان را بیشتر از گذشته به نابودی خواهد کشاند.

بیانیه فوق توسط ۲۵۴ نفر از مدیران، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، تسنیم، شبستان، ایلنا، مهر، آریا و پایگاه‌های خبری و تحلیلی دیار میرزا، خزر آنلاین، دیار باران، ۸دی نیوز، رشت پرس، در سیاهکل، صبح شفت، آستارا خبر، پیک دانشجو، سنگر ما، رضوان خبر، لنگر نیوز، روشن خبر، زیتون خبر، رصد رودسر، واران نیوز، لاهیجان، مریان خبر، خوبان خبر و نشریات آوای شمال، گیلان امروز، نسیم، رخداد گیلان، ماهنامه گیلان، هاتف، گلچین امروز، فضیلت، ره‌آورد قلم، گیلان بهتر، دنیای خبر، اعضای خانه مطبوعات گیلان و جمعی از وبلاگ‌نویسان استان امضا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز