خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر ستاد مبازه با مواد مخدر کشور:

سالانه ۴۵۰ تن موادمخدر در کشور مصرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۱۶

یک هزار و۸۵۱ سمن در کل کشور در راستای مقابله با مواد مخدر با این ستاد همکاری می‌کنند که نیازمند افزایش بیشتر این مشارکت‌ها هستیم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان کشور را یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر ذکر کرد و افزود: تقریباً سالانه حدود ۴۵۰ تن مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا جزینی در نشست منطقه‌ای دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های منطقه یک در رشت با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر موضوعی اساسی در کشور است، اظهارکرد: برای پیگیری سیاست‌ها و اجرای قوانین ستاد یکی از راهکار‌ها برگزاری نشست منطقه‌ایی استان‌های همجوار است که در این راستا امروز نخستین نشست با حضور هشت استان کشور در گیلان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: هدف ما از برگزاری این همایش رصد و تحلیل وضعیت مواد مخدر در منطقه و ارتقاء سطح کمی و کیفی مقابله با باندهای مواد مخدر است.

جزینی، اشرافیت اطلاعاتی، شناسایی بسترهای آلوده، گسترش سطح تبادل اطلاعاتی بین دبیرخانه‌ها، جمع‌آوری معتادان برای افزایش امنیت، راهکارهای پیشگیرانه مانند نمایشگاه‌های دائمی حداقل در مرکز شهر، کنترل و نظارت بر مراکز درمان، بررسی راهکارهای اجرایی اشتغال زا و حرفه آموزی را از دیگر اهداف برگزاری این نشست دانست.

وی با اشاره به توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، اذعان کرد: یک هزار و۸۵۱ سمن در کل کشور در راستای مقابله با مواد مخدر با این ستاد همکاری می‌کنند که نیازمند افزایش بیشتر این مشارکت‌ها هستیم.

جزینی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود دارد افزود: بر این اساس میزان مصرف مواد مخدر توسط این معتادین۴۵۰ تن است.

وی با بیان اینکه در چهارماه اخیر ۱۷۵ تن کشفیات موادمخدر داشتیم، تصریح کرد: با منشا تریاک تعداد این کشفیات به ۲۴۰ تن مواد مخدر می‌رسد.

قائم مقام دبیر ستاد مبازه با مواد مخدر کشور با تشریح عملکرد استان گیلان در راستای مقابله با مواد مخدر وتاکید اینکه باید دغدغه مسئولان را نسبت به مقابله با مواد مخدر در استان افزایش دهیم، افزود: در سال جاری مقابله با کارگاه‌های ساخت شیشه را در دستور کار داریم که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته پنج باب کارگاه تولید شیشه و امسال یک باب کارگاه در گیلان منهدم شده است.

جزینی با بیان اینکه ۵۰ درصد مرتکبان جرایم خرد در گیلان، معتادان هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا در سه ماهه اول امسال پنج هزار و ۲۷۴ معتاد با ۶۵ درصد افزایش در گیلان جمع‌آوری شدند.

وی از فوت ۱۰۹ معتاد در سال ۹۲ خبر داد و افزود: هر سه ساعت یک نفر در کشور بر اثر اعتیاد به مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد.

جزینی با بیان اینکه گیلان پنجمین استان دارای مراکز درمانی غیرمجاز است افزود: معتادین جهت بهبود و اقدامات پیشگیرانه باید به مراکز درمانی تحت پوشش علوم پزشکی و بهزیستی مراجعه کنند که با شماره گیری ۰۹۶۲۸ می‌توانند این مراکز را استعلام کنند.

وی با انتقاد از عدم فعالیت سمن‌ها در این خصوص در گیلان افزود: ۱۴ مرکز درمانی و ۱۰ مرکز پیشگیری در اختیار سمن‌هاست که بسیار کم است.

قائم مقام دبیر ستاد مبازه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه راه اندازی کمیته درمان زنان باید در این استان مورد توجه باشد افزود: این آمادگی وجود دارد تا کمپ زنان را در استان راه اندازی کنیم و مورد حمایت هم قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز