خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ابراز امیدواری کرد؛

بندرانزلی مرکز داد و ستد کالای کشورهای خاورمیانه شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۰۳

با توجه به توسعه اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، افزایش زیرساخت‌های بندری کشورهای حاشیه خزر در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به توسعه اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، افزایش زیرساخت‌های بندری کشورهای حاشیه خزر در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا مسرور در جریان افتتاح تالار کارگزاری بورس کالای ایران در منطقه آزاد انزلی در جمع مدیران و مسئولان استانی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کریدور چین ‌ ‌اکتائو ‌‌ انزلی تصریح کرد: در حال حاضر کالایی که وارد اروپا می‌شود از کانال سوئز انجام می‌گیرد. در حالی که طبق بررسی‌ها مسیر هندوستان ۴ هزار کیلومتر نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه بندر باکو با ۲۵ میلیون تن ظرفیت در حال ساخت بندر دیگر با ظرفیت ۱۱ میلیون تن است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که توسعه بندر در حاشیه خزر در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد نیاز کشور از بندر انزلی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بهترین مکان برای بورس کالا، بندر انزلی است.

مسرور با بیان اینکه از یک ماه گذشته طرح جدید بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی آغاز شده است، اظهار کرد: کریدور شمال ‌ ‌جنوب در راستای ایجاد بازار باید فعال‌ شود.

وی تبدیل بندر انزلی به مرکز داد و ستد کالای کشورهای خاورمیانه را از اهداف مهم در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز