خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

با اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی ۴۲ هزار شغل ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۵۹

براساس بررسی های به عمل آمده بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در حوزه بانکی بوده است.

معاون برنامه ریزی استانداری گیلان گفت: مسئولیت پیگیری اجرای مصوبات کارگروه حمایت از تولید بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و عملکرد و همکاری تمامی دستگاه ها در اجرایی شدن مصوبات آن به طوری جدی بررسی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین اصغریان در دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید با تاکید بر حمایت و پشتیبانی مدیران دستگاه های اجرایی از صنعت و تولید استان اظهار کرد: این کارگروه به پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و به دستور استاندار گیلان تشکیل شده است و بررسی کارشناسانه از تمامی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و ارائه راهکارهای قانونی در حل آنها از اهداف اساسی تشکیل این کارگروه است.
وی با اشاره به مشکلات عدیده بخش تولید تصریح کرد: همکاری و یاری مسئولان و مدیران بانک ها و ادارات و سازمان های مرتبط با امر تولید در تقویت اشتغال و رفع مشکل بیکاری و ارائه راهکارهای خروج از رکود اقتصادی از جمله مهم ترین وظایف ما است.
رئیس کارگروه حمایت از تولید با اشاره به تشکیل این کارگروه برای اولین بار در سطح استان ها گفت: مسئولیت پیگیری اجرای مصوبات این کارگروه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و عملکرد و همکاری تمامی دستگاه ها در اجرایی شدن مصوبات آن به طوری جدی بررسی می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز با اشاره به نقش ویژه شهرستان رودبار در تأمین بخش اعظمی از نیاز استان به منابع معدنی و صنایع تولیدی گفت: شهرستان رودبار دارای موقعیت و جایگاه ویژه ای در توسعه استان گیلان است.
علی منتظری شناسایی و کمک به اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در استان شناسایی شده است که برای اتمام این طرح های صنعتی بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: با اتمام و بهره برداری از آنها برای بیش از ۴۲ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
رئیس دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰ درصد از طرح های صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد می باشند، تصریح کرد: اتمام طرح های صنعتی نیمه تمام به طور جدی دنبال می شود.
منتظری با اشاره به مصوبات اجرایی کارگروه حمایت از تولید در شهرستان رودبار گفت: براساس بررسی های به عمل آمده بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در حوزه بانکی بوده است.
این مسئول تصریح کرد: از این رو ۴۰ مصوبه در زمینه استمهال بدهی های بانکی، تأمین سرمایه در گردش، تأمین اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه تمام و کمک به تأمین ضمانت نامه های بانکی صادر شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلانمصوبات این کارگروه را لازم الاجرا دانست و افزود: عملکرد دستگاه های دولتی و بانک ها براساس مصوبات کارگروه و از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه حمایت از تولید پیگیری شده و به اطلاع استاندار محترم گیلان رسانده می شود.
گفتنی است این کارگروه برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی و با حضور بیش از ۲۰ نفر از مدیران دستگاه های دولتی و نمایندگان بانک ها در تمامی شهرستان های استان، با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی تشکیل جلسه می دهد و اولین جلسه این کارگروه هفته گذشته با حضور مدیران و سرمایه گذاران بیش از ۷۰ واحد صنعتی و معدنی در شهر صنعتی رشت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز