خبرگزاری کار ایران

با پیگیری استاندار گیلان؛

سازمان بنادر و کشتی‌رانی مسئول منطقه ویژه ی اقتصادی آستارا شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۵۸

با این اقدام، دولت تدبیر و امید پس از سالها یکی از انتظارات بزرگ مردم آستارا محقق شد.

پس از سال‌ها بلاتکلیفی، استاندار گیلان امروز از تعیین سازمان مسئول منطقهٔ ویژه اقتصادی آستارا خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت‌، محمدعلی نجفی پس از شرکت در کار گروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژهٔ اقتصادی گفت: در این نشست سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسئول منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی آستارا تعیین شد.

وی با بیان اینکه قانون ایجاد منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی در سال ۸۹ به تصویب رسیده بود، گفت: در این مدت به دلیل عدم تعیین سازمان متولی، منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی آستارا غیرفعال بوده و مردم غربی‌ترین شهرستان گیلان و تجار و بازرگانان استان گیلان و کشور از مزایای بهره گیری از تسهیلات این منطقه، محروم بودند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای فعال کردن مناطق ویژهٔ اقتصادی مصوب گفت: با این اقدام دولت تدبیر و امید پس از سال‌ها یکی از انتظارات بزرگ مردم آستارا محقق شد.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محدود ۱۱۹هکتاری منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی بندر آستارا گفت: در فاز نخست این منطقه در محدوده ۶۰ هکتاری بندر چند منظورهٔ آستارا مستقر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به آماده بودن زیرساخت‌ها در محدوده بندر و توسعهٔ تجارت در آستارا، این منطقهٔ ویژهٔ اقتصادی موجب رونق هرچه بیشتر تولید واشتغال گیلان و منطقه دریای خز ر شود.

وی هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و اروپای شرقی را مزیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا ذکر و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این منطقه و تکمیل راه آهن گیلان، بیشتر از گذشته شاهد آبادانی این شهرستان باشیم.

نجفی با بیان اینکه برای آستارا به جهت اینکه در مسیر دسترسی کشورمان با کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا قرار گرفته است، اهمیت بسیاری قائل هستیم، گفت: این شهرستان دارای مزیت‌ها و پتانسیل بالایی از طرف مرزهای دریایی و زمینی است که باید شکوفا‌تر شود.

وی تاکید کرد: مدیران باید بیشتر کوشا باشند و برای همه کار‌ها در این شهرستان برنامه داشته باشند تا آستارا بیشتر توسعه یابد.

استاندار گیلان در سفر بهمن ماه به آستارا در شورای اداری قول داده بود مشکل اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را حل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز