خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

بیش از ۸۰ درصد بانک‌های کشور تامین کننده تسهیلات هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۹۷

در جامعه این باور وجود دارد که بانک‌ها نمی‌توانند منابع را در اختیار بگذارند در حالی که کمک سرمایه بانک افزایش نیافته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در کشور ما اقتصاد بانک‌محور است و بیش از ۸۰ درصد بانک‌ها تامین کننده تسهیلات هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، بهمن وکیلی در نشست با فعالان بخش صنعت و صادرکنندگان نمونه گیلان با بیان اینکه صادرکنندگان و تولید کنندگان مشتریان بانک توسعه صادرات هستند، اظهار کرد: فعالیت این بانک کاملاً تخصصی است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات بانک‌های تجاری را بنگاه اقتصادی عنوان و تصریح کرد: بانک توسعه صادرات در اختیار صادر کننده است اما باید منابع آن را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: در بانک‌ این میزان یک ‌برابر شده که نشان‌دهنده کاهش ورودی بانک است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تصریح بر اینکه ورودی بانک نیاز تولیدکننده را نمی‌دهد، یادآور شد: همه تصور می‌کنند بانک‌ها نمی‌توانند منابع را در اختیار بگذارند در حالی که کمک سرمایه بانک افزایش نیافته و تنها به ازای یک دلار صادرات می‌توانیم پنج سنت تسهیلات پرداخت کنیم که خوشایند نیست.

وی نرخ سود بانکی در بسته سیاستی را در پایین‌ترین سطح دانست و افزود: به دنبال افزایش سرمایه هستیم.

وکیلی درباره بسته خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی دولت یادآور شد: در این بسته‌بندی تصویب شده است که حداقل یک‌ میلیارد دلار سپرده‌گذاری توسط صندوق ضمانت در بانک توسعه صادرات انجام شود که در این صورت می‌توان امیدوار بود.

وی از کاهش منابع بانک توسعه صادرات در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: به دلیل اینکه بانک توسعه صادرات از سپرده‌گذاری مردمی استفاده نمی‌کند باید از سرمایه‌ای که در اختیار آن است و یا صندوق توسعه ملی ضمانت به عنوان خطوط اعتباری بهره‌مند شود.

وکیلی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد بانک‌ها تامین کننده تسهیلات هستند، تصریح کرد: در کشور ما اقتصاد بانک‌محور است.
وی بانک توسعه صادرات را به عنوان بانک دولتی پاک‌دست‌ترین بانک‌ها خواند و ادامه داد: این بانک از نظر حجم مشتری کوچک اما تمام فعالیت آن شفاف‌ است.

این مسئول از صادرکنندگان خواست تا ۱۰ درصد منابع را در بانک مذکور سپرده‌گذاری کنند و خاطرنشان کرد: در این صورت بانک توسعه صادرات رشد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز