خبرگزاری کار ایران

اظهارات بی‌پرده عضو شورای شهر رشت؛

تمام رسانه‌ها به صورت رایگان، مشاور اعضای شورا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۶۱

خلیلی شهردار رشت باقی خواهد ماند /. عملکرد شهردار رشت قابل قبول است، اما شورا منفعل شده است /. آنطوری که باید از شهردار حمایت نمی شود. / رئیس شورا فقط هماهنگ کننده است نه فرمانده…

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عدم برنامه ریزی مناسب شورای اسلامی شهر در یک سال گذشته گفت: شورایی که برنامه و استراتژی نداشته باشد، نمی‌تواند راهنمای خوبی برای شهرداری باشد و انتظار کارهای عملیاتی را نباید داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شت، امیر حسین علوی در بین خبرنگاران، فضای امروز شورا و شرایط بوجود آمده را شرایط مناسبی ندانست و گفت: باید از بحثو دعوا و اعتراض دوری کرده و رفتارهای خود محورانه دوری کرد که عدم مدیریت صحیح باعثبوجود آمدن اختلال در تصمیم گیری و از بین رفتن انرژی می‌شود.

وی افزود: در شورای شهر رشت، هیچگونه ماموریتی تعریف نشده است و این مهم باعثراکد شدن امور پس از شروع پر انگیزه اعضا شده است.

علوی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی در شورا گفت: شورا در هماهنگی ضعیف بوده و باید برای ایجاد هماهنگی تلاش کرد.

وی پیگیری اعضا برای جلوگیری از محکومیت‌ها را ضروری خواند و افزود: اگر موسوی روزان این موضوع را پیگیری می‌کرد، با توجه به توانایی‌هایی که داشت، در هیچ پرونده‌ای شهرداری محکوم نمی‌شد تا ضرر و زیان پرداخت کند.

این عض شورای شهر رشت ادامه داد: باید از ظرفیت‌های اعضا و از مشاوران خبره و متخصص استفاده شود تا شرایط شهرداری و شورا بهبود یابد تا شاهد روند بهتری در انجام کار‌ها باشیم.

علوی با اشاره به توانایی‌های اعضاء و تلاششان برای برطرف کردن مشکلات شهر گفت: افراد حاضر در شورا یا از «ائتلاف شهر فردا» با شعار «ما می‌خواهیم شهر فردا را بسازیم» هستند یا به طور مستقل و با حمایت مردم و گروه‌های تاثیر گذار در انتخابات شرکت کردند و رای آوردند و همه آنان براساس دغدغه‌ها و ایده‌های بزرگی که در ذهن داشتند در انتخابات شرکت نمودند و با انگیزه فراوان وارد شورا شدند.

علوی تصریح کرد: افرادی مانند صابر، با سابقه و تجربه بسیار در نظام مهندسی و راه و شهرسازی که طرح‌های اولیه بسیار کار آمدی داشتند که از ظرفیت‌های وی استفاده نشد.

وی افزود؛ در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی ارائه شده بود و رییس جوانش سفرهای متفاوتی برای کسب تجربه و گرفتن ایده انجام داده و ایده‌های جدیدی را ارایه داد که از این ظرفیت‌ها نیز استفاده نشد.

علوی گفت: افرادی مانند نیکومنش، کارگرنیا و بقیه اعضاء با سابقه حضور در وزارتخانه، نیروی انتظامی، فرمانداری و غیره هستند که هر کدام در حوزه‌ای متخصص هستند، ولی متاسفانه از این پتانسیل‌ها استفاده نشده است.

وی عدم بهره گیری از ظرفیت‌هایی مانند باقری خطیبانی، موسوی روزان، حاجی‌پور و تنها گذاشتن این افراد در روند انجام کار‌ها و عدم استفاده از مدیرانی مانند رجبی ویسرودی که عضو هیئت مدیره شرکت‌های ساختمانی است و عدم فرصت سازی برای حضور سرمایه گذاران این بخش در شهر را از مشکلات دیگر شورا عنوان نمود.

علوی با اشاره به کیفیت پایین کارهای انجام شده افزود: نظارت بر پروژه‌ها بسیار ضعیف بوده و این نظارت باید تقویت شود تاشان از دست رفته شهرداری برگردد.

وی ادامه داد: بنده چندین بار شهرداران را بر روی پروژه‌های آسفالت فرا خوانده‌ام تا از نزدیک امور مربوط را نظاره کنند تا علاوه بر نظارت بر پروژه از نزدیک تلاش کارگران را در زیر آفتاب مشاهده کنند.

علوی درباره ریاست شورا گفت: رییس شورا باید یک هماهنگ کننده قوی باشد نه یک فرمانده صرف و رییس شورا باید کار‌ها را به درستی تقسیم کند و کار و برنامه از اعضای دیگر بخواهد و با مشورت دیگر اعضا تصمیم گیری کند. رییس شورا و دیگر اعضا نباید مردم را نا‌امید کنند و اگر وارد عرصه‌ای شدند، با کار شبانه روزی و چند برابر پاسخ مثبتی به اعتماد مردم بدهند.

وی افزود: حضورمان در شورای شهر را مدیون اعتماد رای مردم و شهروندان هستیم و آن‌ها نیز انتظار و حق دارند که شورا خروجی و عملکرد مناسبی داشته باشد و ما حق نداریم و نباید با دعواهای داخلی و اتلاف انرژی موجب دلسردی مردم شویم.

علوی گفت: یک شهر پیشرفته قطعا نیاز به شهروند پویا دارد و این با مدیریت کارآمدحاصل می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم بهره گیری از تصمیم گیری مشارکتی در مسائل مهم باعثسوختن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها شده و نتوانستیم در یک سال گذشته از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

علوی با اشاره به جذب مشاور در شورا گفت: شورا مشاور رسانه‌ای ندارد و مشاور رسانه‌ای مربوط به رئیس فعلی شورای شهر رشت است.

وی تمام رسانه‌ها را که به صورت مجانی برای پوشش اخبار شورا تلاش می‌کنند مشاور شورا خاوند وافزود، نباید پول بیت المال به این صورت و پرداخت حق مشاوره هدر رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز