خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تاکید کرد؛

نقش موثر سمن‌ها در پیشبرد اهداف نظام

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۵۹

تثبیت، تشکیل، ارتقا و نگهداری سرمایه اجتماعی از اهداف مشارکت‌های اجتماعی باید باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران، یاری‌رسان خواهند بود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی‌پور در نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد گیلان با بیان اینکه جامعه مدنی تعریف جدیدی از خود ارائه کرده است، اظهار کرد: جامعه ایران ریشه در فعالیت مدنی دارد.

وی اضافه کرد: بعد از مشروطیت به دوره مدرن رسیدیم و در دوره رضاخان همه آزادی و جامعه مدنی ایران از بین رفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه حکومت‌های دیکتاتور، سازمان‌های مردم نهاد را بر نمی‌تابند، تصریح کرد: مدیران هم اگر سازمان‌های مردم نهاد را بر نتابند، خوی دیکتاتوری دارند.

احمدی‌پور با اشاره به اهمیت توجه به نسل جوان، خاطرنشان کرد: بسیج یکی از سازمان‌های مردم نهاد تاثیرگذار در کشور است.

وی مشارکت اجتماعی را یکی از مباحثمهم نهادهای مدنی عنوان کرد و افزود: تثبیت، تشکیل، ارتقا و نگهداری سرمایه اجتماعی از اهداف مشارکت‌های اجتماعی باید باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر نهادینه کردن مشارکت در امور، اظهار کرد: این مهم در جامعه کمتر به آن پرداخته شده است.

احمدی‌پور هدف نهاد‌های عمومی را منفعت عمومی و حل مشکلات اجتماعی دانست و تصریح کرد: تشکل‌ها باید صرفا اجتماعی باشند نه اینکه سیاسی باشند.

وی با اشاره به استفاده درست از ظرفیت شبکه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: عضوپذیری تشکل‌های اجتماعی بسیار مهم و اثرگذار است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه هیچ گروه قانونی سازمان یافته مخل امنیت کشور نیست، تصریح کرد: قطعا این گروه‌های قانونی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران یاری رسان خواهند بود.

احمدی‌پور با اشاره به تشکیل گروه مشاوران جوان اظهار کرد: از این گروه در جلسات کمیسیون‌های تخصصی معاونت سیاسی اجتماعی دعوت می‌شود.

نماینده موسسه آرامش دو گیتی نیز پیش نویس قانون تشکل‌های اجتماعی را از اقدامات مثبت دولت عنوان و اظهار کرد: جداسازی حوزه اجتماعی از سایر حوزه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

جواد اسماعیل‌پور بروکراسی اداری در خصوص صدور مجوز سازمانهای مردم نهاد را یکی از مشکلات اساسی است، تصریح کرد: مرجع صدور مجوز باید از چندگانگی جدا شده و به یک نهاد تفیض شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز