خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال؛

موانع منطقه نمونه گردشگری بام سبز ماسال بر طرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۶۹

به‌زودی با تکمیل مجتمع آبرسانی «گرمه‌خونی» و «چاله‌سرا» با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به ۲۵ روستا آب‌رسانی می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به احداثزیستگاه مرال در این شهرستان اظهار کرد: این امر به دلیل حفظ تنوع زیستی زیستگاه مرال در ییلاق «اولس‌بلنگاه» انجام می‌شود. این زیستگاه با تجهیزات تصویربرداری، امکان مشاهده مرال‌ها را به گردشگران می‌دهد.
به گزارش ایلنا از ماسال، وی تأمین اعتبار ساماندهی زباله ماسال، احداث۶۰۹ واحد مسکن خود مالکی و راه‌اندازی ۴۹۲ طرح خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی(ره) را از جمله خدمات دولت در ماسال ذکر کرد. آسفالت جاده ماسال به خلخال، شبکه‌های آبیاری و راه‌اندازی واحدهای تولید مرغ و دامداری از دیگر خدمات دولت است.

فرماندار ماسال به اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالی هزینه شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این اعتبار در حوزه تقویت شبکه‌های برق، گاز، تاسیسات آموزشی، مسکن مددجویان، عمران شهری، آب و کشاورزی هزینه شده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه یک سوم مزارع از رودخانه‌های ماسال تغذیه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم بارندگی نسبت به شخم و کشت به‌موقع مزارع اقدام کنیم زیرا شایسته نیست با این همه منابع سرشار از کم‌آبی رنج ببریم.

این مسئول یکی از موانع توسعه ماسال را راه اصلی ورودی به شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم ۲.۵ کیلومتر مسیر کلیدبر ‌ ماسال با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به‌زودی آسفالت شود. به‌زودی با تکمیل مجتمع آبرسانی «گرمه‌خونی» و «چاله‌سرا» با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به ۲۵ روستا آب‌رسانی می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به بهره‌مندی ۴۸ درصدی آسفالت و ۶۷ درصدی گاز در روستاهای ماسال تصریح کرد: سه طرح گازرسانی برای دیگر روستا پیش‌بینی شده است و پیگیری برای تامین اعتبار ادامه دارد.

فرماندار ماسال خواستار راه‌اندازی سازمان امور عشایری استان برای ساماندهی عشایر این شهرستان و یادآور شد: دامداری و تولیدات دامی و لبنی از مشاغل قابل توسعه و قابل اتکا و پرمشقت در شهرستان است. از مدیران استانی می‌خواهم تا نسبت به برطرف شدن مشکلات تولیدکنندگان محلی ماسال اهتمام ورزند.

وی از واگذاری ۶ هزار هکتار اراضی ماسال به سرمایه‌گذاران این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای برطرف شدن موانع گردشگری منطقه نمونه گردشگری بام سبز ماسال ادامه دارد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مردم شهرستان به امر کشاورزی مشغول هستند، متذکر شد: ضروری است در امر سرشماری کشاورزی ۹۳، همکاری‌های لازم صورت گیرد تا برنامه‌ریزی توسعه بر مبنای درستی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز