خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه رودبار؛

دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید استخراج شود تا تحریف نشود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۳۸

اگر در مورد شهدا و خاطرات ۸ سال دفاع مقدس دیر اقدام کنیم، جنگ شنیده ها زودتر از جنگ دیده ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

فرمانده سپاه رودبار گفت: در شرایطی که کشور تازه انقلاب کرده بود و از کمترین امکانات نظامی بی‌بهره بود، دشمن بعثی را ۳۵ روز پشت دیوار‌های خرمشهر که تنها چند ساعت برای تصرف آن پیش بینی کرده بودند، زمین گیر کرد.

به گزارش ایلنا از رودبار، سرهنگ کمال حیدری ضمن گرامیداشت و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در ایران اسلامی هیچ حرکت فرهنگی و ایام الله‌های مختلف به اندازه هفته دفاع مقدس قدر و منزلت ندارد. چرا که ایام الله‌های طول سال بخصوص سوم خرداد، یادواره‌های شهدا و… همه برآمده از ۸ سال دفاع مقدس هستند.

وی ضمن بررسی بعد جسمانی دفاع مقدس، ادامه داد: بعد جسمانی دفاع مقدس‌‌ همان سلاح، مهمات، ابزار آلات جنگی، ادوات نظامی و جنبه سخت افزاری را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه رودبار، تاثیرات معنوی و روحی را یکی دیگر از ابعاد دفاع مقدس برشمرد و متذکر شد: نماز شب خواندن‌ها، قرآن خواندن‌ها، برگزاری زیارات عاشورا، شب زنده داری رزمندگان جنگ هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به کشورمان عزت بخشید، افزود: ۸ سال دفاع مقدس برای کشور ایران یک گنجینه است که باید آن را استخراج کرد تا تحریف نشود.

سرهنگ حیدری گفت: اگر در مورد شهدا و خاطرات ۸ سال دفاع مقدس دیر اقدام کنیم جنگ شنیده‌ها زود‌تر از جنگ دیده‌ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی تصریح کرد: دشمن بعثعراق با حمایت نظام سلطه و ۴۰ کشور به امید فتح چند روزه کشور به مرزهای غرب و جنوب غربی کشور حمله کرد و جنگ با ایران را رسما از ۳۱ شهریور سال ۵۹ آغاز کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ادامه داد: صدام از اردیبهشت ماه سال ۵۹ بصورت غیر رسمی با حمله به مرزهای ایران آغاز کرد و ۱۰۵۰ نفر از هموطنانمان را به شهادت رساند.
وی ابراز نمود: جنگ هشت

ساله در شرایطی به کشور تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و ارتش منسجم نشده بود و بسیج و سپاه شکل نگرفته بودند.

سرهنگ حیدری، با بیان این که ایران اسلامی در جنگ هشت ساله انقلاب خود را صادر کرد، ادامه داد: جنگ هشت ساله با ایثاگری رزمندگان اسلام ریشه مقاومت انقلاب را استوار‌تر کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور تازه انقلاب کرده بود و از کمترین امکانات نظامی بی‌بهره بود، دشمن بعثی را ۳۵ روز پشت دیوار‌های خرمشهر که تنها چند ساعت برای تصرف آن پیش بینی کرده بودند، زمین گیر کرد.

فرمانده سپاه رودبار ابراز کرد: جنگ ۸ ساله سه برابر جنگ جهانی اول، دو برابر جنگ جهانی دوم و یک و نیم برابر جنگ آمریکا و کره وسعت داشت اما در این شرایط حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمن داده نشد.

وی برپایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و حضور مردم در صحنه نظام را در تقابل با بیگانگان بیمه کرده است.

سرهنگ حیدری در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برگزاری ۴ یادواره شهدا، دیدار با ائمه جمعه شهرستان، دیدار با رزمندگان و خانواده‌های شهدا، اکران جشنواره فیلم مقاومت، افتتاح سالن ورزشی صالحین سپاه رودبار، افتتاح حوزه پایگاه خواهران در توتکابن، افتتاح مسکن محرومین در خورگام و… را از اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز