خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا خبر داد:

آغاز برداشت برنج راتون در صومعه‌سرا

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۸۰

امسال به علت نبود بارش به موقع باران و گرمای هوا، کشت راتون در صومعه سرا به نیمی از حجم سال قبل کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا از آغاز برداشت برنج راتون در نخستین روزهای فصل پاییز، در روستای خراط محله این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، احمد پادیاب با اعلام این خبر اظهار کرد: اولین برداشت راتون در روستای خراط محله در زمینی به مساحت پنج هزار متر انجام شد.

وی با بیان اینکه برداشت راتون پس از برداشت اول شلتوک با هزینه بسیار پایین توسط کشاورزان صورت می‌گیرد، افزود: در سال جاری در بیش از سه هزار هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا راتون برداشت می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته هفت هزار هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا به کشت راتون اختصاص یافته بود که امسال به علت نبود بارش به موقع باران و گرمای هوا، به نصف سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه راتون از لحاظ اقتصادی برای کشاورز به صرفه است، یادآور شد: بیشتر برداشت راتون مربوط به برنج از نوع هاشمی است و از بازارپسندی و قیمتی خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا افزود: پیش بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ تن شلتوک راتون(شاه بج) برداشت شود که یک هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید به ارزش اقتصادی ۷۲ میلیارد ریال استحصال می‌شود.

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز