خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره شیلات آستارا خبر داد:

آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر در آستارا

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۲۶

صید ماهیان استخوانی دریای خزر در غرب گیلان، ۲۰ روز زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

رئیس اداره شیلات آستارا از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خرز در غرب گیلان با نخستین پره کشی در نوار ساحلی روستای سیبلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، صادق خاصی‌پور با اعلام این خبر افزود: بر اساس تصمیم کمیته تنظیم امور صیادی شیلات استان گیلان، صید ماهیان استخوانی دریای خزر در غرب گیلان ۲۰ روز زود‌تر از موعد مقرر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: صید رسمی و قانونی ماهیان استخوانی به روش پره کشی هم اکنون توسط ۲۴۹ صیاد عضو پنج شرکت تعاونی پره در دو شهرستان آستارا و تالش آغاز شده است.

به گفته خاصی‌پور، ۴۹ صیاد پره دارای پروانه ثبتی و قانونی در قالب شرکت صیادی «موج گل» سازماندهی شده‌اند که صید ماهی را به روش پره کشی در شهرستان آستارا انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ادامه عملیات صید ماهی این صیادان تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده بیان کرد: اغلب ماهیان صید شده در این شهرستان از نوع ماهیان کفال و سفید است.

رئیس اداره شیلات آستارا آلودگی زیست محیطی و صید بی‌رویه را موجب کاهش ذخایر و در نتیجه کاهش صید ماهیان در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: با از بین رفتن محل تخم ریزی ماهیان در رودخانه‌های ساحلی خزر، اگر ترمیم ذخایر از طریق رهاسازی بچه ماهیان پرورشی انجام نشود، دیگر کار صید ماهی در دریای خزر مقرون به صرفه نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز