خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

ورود برنج خارجی تا آذرماه ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۱۸

استاندار گیلان ده روز پس از آغاز خرید توافقی برنج کیفی، به صورت سرزده به بازارهای برنج و مراکز خرید توافقی رفت تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بازار این محصول قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ورود برنج خارجی تا آذرماه ممنوع است، از صدا و سیما خواست تا به منظور حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در بازدید از مراکز خرید توافقی برنج رشت و بازار بزرگ برنج لولمان با کشاورزان درباره مسائل، مشکلات و نظرات آنان در مورد خرید توافقی، وضعیت بازار برنج و جلوگیری از سواستفاده از دلالان گفت‌و‌گو کرد.

وی با اشاره به بازدیدهایی که در چند هفته گذشته از کارخانجات برنج کوبی و بازار برنج استان داشته است اظهار کرد: بازار تا پیش از ورود دولت برای خرید توافقی در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشت و کشاورزان سختکوش گیلان و مازندران نگرانی‌های فراوانی داشتند.

نجفی افزود: خوشبختانه با گزارشی که از وضعیت بازار به دولت شد با دستور رئیس جمهور، سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صعت معدن، تجارت موظف به تنظیم بازار و خرید برنج با قیمت توافقی حداکثر ۶۱۰۰ تومان شدند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: به اذعان کشاورزان در دو هفته گذشته رونق خوبی را در بازار شاهد هستیم و امیدواریم این دغدغه‌ها در روزهای آینده باز هم کاهش یابد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه افزایش تعرفهٔ واردات، ممنوعیت ورود برنج خارجی، الزام بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین نیاز خود از بازارا داخلی گفت: خواسته ما از کشاورزان این است که نگران فروش برنج خود نباشند و باتوجه به سیاست‌های دولت قیمت برنج در بازار واقعی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود برنج خارجی تا آذر ماه گفت: از صدا و سیما هم می‌خواهیم با حمایت از کشاورزان از پخش تبلیغات برنج خارجی خودداری کند.

در ۱۰ روز گذشته در ۱۹ مرکز تعاونی روستایی استان ۷۵۰ تن برنج خریداری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز