خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان خبر داد:

آغاز واکسیناسیون تب برفکی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۰۲

واکسیناسیون سراسری دام ها از تاریخ ۱۲مهر جاری به مدت یک ماه در گاوداری‌های سرتاسر استان گیلان به وسیله بخش دولتی و همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی، طرف قرارداد با این اداره کل به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان از آغاز واکسیناسیون تب برفکی فاز دوم سال ۹۳ گیلان در هفته دامپزشکی خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی با اعلام‌ایم خبر اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی گاو و گوساله در سال جاری در هفته گرامیداشت دامپزشکی، از تاریخ ۱۲ مهرجاری به مدت یک ماه در گاوداری‌های استان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در گاودارهای صنعتی، نیمه صنعتی، کانون‌های بیماری قبلی، روستاهای پرخطر و اطراف کانون‌های این بیماری در سرتاسر استان گیلان به وسیله بخش دولتی و همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی طرف قرارداد با این اداره کل به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان با بیان اینکه در اجرای این عملیات هیچ گونه هزینه‌ای از دامداران دریافت نخواهد شد افزود: کلیه خدمات به صورت رایگان است.

وی اضافه کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.

عاقبتی با اشاره به اینکه این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی دارد افزود: دامداران باید به منظور حفظ سرمایه دامی خود، ضمن همکاری کامل با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی، مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را نیز به صورت کامل رعایت کرده به نحوی که از ورود دام بیمار یا مشکوک به بیماری و وسایل آلوده دریک گله جلوگیری کنند.

وی به جزئیات اعلام شده برای برگزاری هفته دامپزشکی اشاره کرد و گفت: هفته دامپزشکی امسال با شعار «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم، دامپزشکی در خدمت سلامت» از هشتم تا چهاردهم مهرماه جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز