خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی گیلان خبر داد:

وجود ۱۷۰نوع غذای محلی متنوع در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۶۹

به مناسبت هفته گردشگری جشنواره غذاهای محلی با هدف حفظ و احیای غذاهای بومی، محلی با مشارکت تعدادی از رستوران های شاخص استان گیلان و جامعه هتل داران در محل خانه جهانگردی رشت برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وجود۱۷۰نوع غذای محلی متنوع در گیلان خبر داد و گفت: گیلان نخستین استان ایران از نظر تنوع غذایی به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت هفتهٔ گردشگری جشنواره غذاهای محلی با هدف حفظ و احیای غذاهای بومی، محلی با مشارکت تعدادی از رستوران‌های شاخص استان گیلان و جامعه هتل داران در محل خانه جهانگردی رشت برگزار شد.

حمید رضا آذر‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: استان گیلان با دارا بودن ۱۷۰نوع غذای محلی نخستین استان ایران از نظر تنوع غذایی به شمار می‌آید.

وی افزود: غذا به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر و انگیزه مسافران مورد توجه قرار گرفته است و همواره غذا یکی از راه‌های شناسایی و معرفی آداب و رسوم و سنت‌های هر منطقه به شمار می‌آید.

آذرپور با اشاره به اینکه تنوع غذایی گیلان همیشه زبانزد مردم کشور بوده است تصریح کرد: در راستای پیشنهاد دبیرکل ملی یونسکو مبنی بر ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق، تنوع غذایی، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در زمینه غذا در تلاشیم جهت تحقق این امر گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: به منظور معرفی غذاهای محلی این اداره کل با مشارکت جامعه هتل داران و رستوران‌های شهرستان رشت اقدام به برگزاری جشنواره غذای محلی در خانه جهانگردی رشت کرد و این امر با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

در پایان جشنواره به شرکت کنندگان در جشنواره و نیز به رستوران‌های بر‌تر جشنواره لوح تقدیر اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز