خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۲۳

همایش مشارکت همگانی در ترویج گردشگری پاک و ساحل بی‌زباله به مناسبت هفته گردشگری در منطقه آزاد انزلی برگزارشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری در‌ای این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از انزلی، همایش مشارکت همگانی در ترویج گردشگری پاک و ساحل بی‌زباله با هدف فرهنگ سازی در میان گردشگران و ساکنان محدوده منطقه آزاد انزلی در زمینه پاک و بدون زباله بودن ساحل همزمان با هفته گردشگری همایش به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

رضا مسرور در این همایش با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های مختلف صنعت گردشگری و فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست در منطقه آزاد انزلی گفت: پاکیزگی و آرامش در محدوده این منطقه از جمله فاز گردشگری و طرح ساحلی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان مزبور برای ایجاد شرایط مناسب حضور گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از این منطقه است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی همواره در عرصه‌ ساحلی خود مراعات پاکیزگی را از اولویت‌‌های ترک‌ ناشدنی دانسته و در مسیر تحقق این اولویت بسیار کوشیده است.

این مسئول تصریح کرد: برنامه «مشارکت همگانی در ترویج گردشگری پاک و ساحل بی‌ زباله» فرصتی برای اعلام عمومی حرکتی که طی آن کنترل و مراقبت از این سرمایه‌‌های بزرگ به مردم به عنوان نگاهبانان صمیمی و وفادار طبیعت سپرده خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این مهم آغاز جریانی فرهنگ ساز برای تصدی مردمیِ بسیاری از وظایفی که اکنون تنها از طریق این سازمان درحال انجام است.

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است که بالا‌ترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می‌کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسرور افزود: توسعه گردشگری، یکی از رویکردهای ایجاد تحول اقتصادی - اجتماعی در مناطق جهان است که همواره مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان قرار دارد.

وی اذعان داشت: بر این اساس با توجه به اهمیت توسعه مناطق آزاد در اقتصاد کشور نگاهی به جایگاه گردشگری در مناطق آزاد تجاری بویژه منطقه آزاد انزلی به جهت برخورداری از منابع بالقوه گردشگری امری ضروری به نظر می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز