خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد:

افزایش کشف کالای قاچاق در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۹۱

عملکرد نیروی انتظامی استان گیلان، در شش ماه نخست امسال در کلیه حوزه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از افزایش صد در صدی کشف کالای قاچاق گیلان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم قائد رحمتی با اعلام این خبر اظهار کرد: نیروی انتظامی گیلان در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه‌های انتظامی، خدماتی، پلیس اطلاعات و امنیت، خدمات گذرنامه، آموزش همگانی و در حوزه راهنمایی و رانندگی با افزایش عملکرد مواجه است.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست امسال این نیرو در گیلان در اولین روز از هفته نیروی انتظامی اعلام کرد: عملکرد این نیرو در افزایش کشف قاچاق انواع کالا یکصد در صد، حوزه مواد مخدر در بخش کشفیات ۳۰ درصد و دستگیری افراد مرتبط ۲۷ درصد نسبت به شش ماه اول سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان طرح‌های پیشگیرانه عملیاتی اجرا شده در حوزه خدمات و اقدامات انتظامی در طول شش ماه امسال را ۴۳۲ مورد و طرح‌های در حال اجرا را هفت مورد ذکر کرد.

وی گفت: در این مدت در مجموع ۲۸۱ هزار و ۱۱۱ مورد تماس با تلفن ۱۱۰نیروی انتظامی استان برقرار شده است که تماس‌های عملیاتی شده ۱۳۴هزار و ۶۶۳ مورد بوده‌اند.

قائد رحمتی میانگین این تماس‌ها در ماه را ۴۶ هزار و ۸۵۲، روز را یک هزار و ۵۱۱ و در ساعت را ۶۳ مورد ذکر کرد و یادآورشد: این تماس‌ها نشان می‌دهد در طول شش ماه در هر دقیقه یک مورد تماس با ۱۱۰ استان برقرار شده است.

وی، بیشترین تماس‌ها را به ترتیب مربوط به شهرهای رشت، لاهیجان و انزلی و کمترین آن را نیز مربوط به شهرهای شفت، املش و ماسال ذکر کرد و افزود: ۴۵۱ مورد اقدام کنترلی جهت سنجش صحت عمل کارکنان۱۱۰ نیز توسط این نیرو انجام شده است.

قائد رحمتی افزود: با توجه به اسکان ۱۸میلیون نفر مسافر در شش ماهه اول در استان که آمار بالایی به حساب می‌آید تصادفات درون شهری و برون شهری نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این نیرو در بخش پلیس اطلاعات و امنیت در کشف سلاح ۴۸ درصد و در کشف مشروبات الکلی ۲۶درصد و در برخورد با مزاحمت‌ها ۱۸درصد افزایش عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نیروی انتظامی گیلان در این مدت در جمع آوری ماهواره ۳۲درصد و برخورد با صنوف متخلف ۱۸درصد افزایش عملکرد داشته است، اظهارداشت: ۴۰ تا ۵۰ درصد جمع آوری تجهیزات و متعلقات ماهواره با توجه به تبعات مخرب و سوء آن داوطلبانه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه اماکن عمومی مانند تشکیل پرونده، انجام کار کار‌شناسی، صدور مجوز، ساماندهی و پیش کار‌شناسی و آموزشهای صنفی که باید صورت گیرد در این مدت ۶۷ هزار و ۷۶۲ مورد ماموریت انجام شده است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال ۷۵ هزار و ۲۳۹ مورد ثبت در خواست گذرنامه در استان و ۸۲۸ هزار و ۶۶۶ مورد کنترل مسافران مرزی نیز در عملکرد نیروی انتظامی استان ثبت شده است.

به گفته وی عملکرد نیروی انتظامی در این مدت در اعزام مشمولین ۲۲ درصد افزایش و صدور معافیت کفالت ۱۹درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از یک هزار جلسه آموزش همگانی در مدارس، ۴۳۰ جلسه ویژه کارکنان دولت و ۴۴۰ مورد کارگاه‌های آموزشی ویژه اصناف و اتحادیه‌ها در گیلان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: آموزش حضوری به شهروندان در مساجد ۸۸۰ مورد، توزیع بروشورهای آموزشی با محتوای پیشگیری از جرائم ۲۹۰هزار مورد و نصب تراکت‌های آموزشی با موضوعات اجتماعی، انتظامی و ترافیکی ۲۱۵ هزار مورد انجام شده و در این مدت آموزش شهروندان از طریق مجلات، ویژه نامه‌های تخصصی و روان‌شناسی در ۵۲ مرحله صورت گرفته است.

وی برگزاری همایش با موضوعات مختلف در ادارات دولتی در این مدت را ۲۲۰ مورد ذکر کرد و ادامه داد: هفت هزار و ۱۵۲مورد نیز به مراکز مشاوره پلیس مراجعه کرده‌اند.

به گفته وی در این مدت بازدید فنی خودرو ۱۰۶هزار و ۷۸۱ مورد، شماره گذاری انواع وسیله نقلیه ۹۱هزار و ۳۷۷ مورد و نقل و انتقال خودرو ۸۶ هزار و ۷۶۴ مورد و توقیف خودرو دو هزار و ۵۷۲ دستگاه در حوزه راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

وی رفع توقیف خودرو را نیز در این مدت ۱۶۲۷مورد و صدور و تعویض پلاک انواع خودرو را هم ۴۸ هزو ۶۹۲ فقره ذکر کرد.

وی گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیکی به ۱۳۶هزار و ۴۷۲ نفر در طول شش ماه اول سال توسط راهنمایی و رانندگی استان آموزش داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز