خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد:

آغاز اجرای پانزدهمین مرحله طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۴۵

این طرح از زمان اجرا، هر سال با شروع مدارس، آغاز و با پایافتن سال تحصیلی تمام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آغاز اجرای پانزدهمین مرحله طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان در سال تحصیلی جدید با اعتباری بالغ بر ۲/۳(سه و دو دهم) میلیارد ریال و تحت پوشش قرار دادن ۷۰ مدرسه حاشیه راه استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ناصر آل محمدی با بیان اینکه این طرح در دو بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: به منظور ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادثترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند، طرح ایمن سازی مدارس امسال در ۷۰ مدرسه حاشیه راه استان اجرا می‌شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را ۲/۳(سه و دو دهم) میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در بخش فیزیکی، ۲۵ مدرسه با دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در بخش آموزشی، ۴۵ مدرسه حاشیه را ه‌های استان با ۷۸۰ میلیون ریال در این مرحله از اجرای طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی تعداد دانش آموزان زیرپوشش دوره‌های آموزش ترافیکی و ایمنی جاده‌ها را در این طرح در استان پنج هزار نفر ذکر و بیان کرد: اقلام مختلف کمک آموزشی همچون کتاب(پیک ترافیک)، جزوه، جلیقه شبرنگ، گردن آویز، چراغ چشمک زن و دیگر وسایل تحریر(مزین به شعاری ترافیکی) در بین دانش اموزان این مدارس توزیع می‌شود.

آل محمدی اضافه کرد: در بخش فیزیکی نیز مواردی نظیر نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزش ترافیکی به اجرا در می‌آید.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های گیلان این طرح را در کاهش تصادفات دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: با اجرای موفقیت آمیز طرح مذکور در سنوات گذشته، تعداد دانش آموزان آسیب دیده در تصادفات که در طرح فوق شرکت داشتند، به حداقل ممکن رسیده است.

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه را‌ها برای اولین بار در کشور در سال ۷۸در استان گیلان به اجرا درآمد که طی آن تعداد پنج مدرسه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحت پوشش قرار گرفت. با توجه به موفقیت چشمگیر طرح و ارزیابی‌های انجام شده طرح در سال‌های بعد تا کنون به مرحله اجرا در آمده است.

این طرح از زمان اجرا، هر سال با شروع مدارس، آغاز و با پایافتن سال تحصیلی تمام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز