خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان:

نمایشگاه آثار و دستاوردهای جشنواره «سلام» در رشت برگزار می‌شود

کد خبر : ۲۱۱۲۸۰

" سلام " نام خداوند و دیباچه کلام و کلید محبت است، کلامی نافذ که بارها در کتاب آسمانی ما قرآن مجید، در ادعیه، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و… به کار رفته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان گفت: هم‌زمان با هفته ملی کودک، آثار و دستاوردهای جشنواره «سلام» از اعضای کانون در ۳۱ مرکز فرهنگی هنری استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت به شکل نمایشگاهی برای بازدید عموم برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نقی علیزاده با اعلام‌ این خبر اظهار کرد: جشنواره سلام با هدف پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی بیشتر با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در طول تابستان در مراکز فرهنگی هنری اجرا و آثار و دستاوردهای این جشنواره در قالب کاردستی، نشریه‌نگاری، نمایش خلاق، سرود، قصه‌نویسی و دیگر فعالیت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌نامه افزود: «سلام» نام خداوند و دیباچه کلام و کلید محبت است، کلامی نافذ که بار‌ها و بار‌ها در کتاب آسمانی ما قرآن مجید، در ادعیه، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و… به کار رفته است.

این مسئول ادامه داد: توجه دادن کودکان و نوجوانان به مفهوم سلام در قالب فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری به آنان فرصت انتخاب می‌دهد تا به جای تاکید بر کلیشه‌ها به انجام کارهای موثر ترغیب شوند و انتظارات مثبت کودک و نوجوان را در مسیر رفتار درست به حرکت درمی‌آورد.

علیزاده با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره «سلام» در شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک با حضور مسئولان استان افتتاح می‌شود افزود: علاقه‌مندان تا ۲۱ مهر فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌های متنوعی با هماهنگی کمیته استانی هفته ملی کودک و شعار «بادبادک امید، شادی، دانش و آرامش» برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

علیزاده یادآور شد: عضویت ثبت نامی و تمدیدی رایگان در روزهای شانزدهم و هفدهم مهرماه، برگزاری جشنواره قصه گویی کتابخانه‌ای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون، برگزاری نمایشگاه جشنواره سلام از آثار و دستاوردهای کودکان و نوجوانان در قالب کاردستی، تحقیق، نشریه و…، برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک در روز شانزدهم مهرماه و اجرای برنامه‌های شاد، معرفی و حضور پنج کودک برگزیده کشوری و بین المللی در برنامه تلویزیونی شبکه باران از جمله برنامه‌های به مناسبت هفته ملی کودک در گیلان است.

وی افزود: گرامی‌داشت هفتهٔ ملی کودک و طرح موضوع در خطبه‌های نماز جمعه توسط ائمه جمعه، برگزاری ویژه‌برنامه‌ی هفته ملی کودک برای کودکان و نوجوانان روستایی در آستارا با همکاری کتابخانه‌های سیار و پستی، اجرای نمایش عروسکی در دو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری رشت و افتتاح نمایشگاه کتاب در مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تصریح کرد: اهدای کتاب به کودکان نیازمند، نمایش کتاب فیلم‌های کانون در مراکز کانون، اجرای کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و برپایی جشن‌های هفته ملی کودک در ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون از دیگر برنامه‌ها به مناسبت این هفته است.

هفته ملی کودک از پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز