خبرگزاری کار ایران

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان رشت:

بهره گیری از فرهنگ غدیر، زمینه ساز اقتدار نظام اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۱۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت بر اهمیت تبیین ولایت و امامت در جامعه تاکید کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: بهره گیری از فرهنگ غدیر، زمینه ساز اقتدار نظام اسلامی است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی، در نشست «غدیر و الگوی سبک زندگی اسلامی» افزود: برنامه‌‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، آموزشی و غیره باید در راستای ترویج واقعه مهم غدیر در جامعه اجرا شود.

وی افزود: برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی از قبیل گفتمان‌‌های دینی و سخنرانی در مساجد با موضوع ولایت و امامت در روشنگری نسل جوان بسیار تاثیرگذار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت همه مسلمانان در گرو توسل به ائمه اطهار علیه السلام است، گفت: اهمیت ولایت و امامت باید به خوبی در جامعه تبیین شود.

وی در ادامه شخصیت امیرالمومنین علی(ع) را بهترین الگو برای تربیت جوانان در جامعه اسلامی دانست و افزود: دهه ولایت فرصتی ارزنده برای تبیین جایگاه ولایت و وحدت در جهان اسلام است.

ثقتی با تاکید بر اینکه بهره گیری از فرهنگ غدیر زمینه ساز اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: مسلمانان در راستای ایجاد وحدت واحیای جایگاه ولایت باید از واقعه غدیر خم درس گیرند واین واقعه گرانقدر را برای نسل امروز معرفی کنند.

وی تصریح کرد: اهمیت به واقعه غدیر و دهه امامت و ولایت باعثپاسداشت، تکریم و تعظیم شعائر دینی و تقویت جایگاه شیعه در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اذعان داشت: دهه ولایت فرصت ارزنده‌ای برای یکپارچگی امت بزرگ اسلام و تحکیم وحدت جهان اسلام در برابر تهدیدات دشمنان سم مهلکی برای جهان کفر است.

وی همچنین عید غدیر را عید ولایت دانست و گفت: پیام اخلاقی این عید سعید تهذیب نفس و در یک کلام رسیدن به مقام والای سلوک معنوی است.

ثقتی افزود: دهه ولایت و بصیرت فرصت مناسبی برای نسل جوان جامعه به ویژه دانش آموزان است تا با زندگی حضرت علی علیه السلام و ولایت آشنا شوند.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری باشکوه آئین‌های دهه ولایت در رشت تاکید کرد و اظهارداشت: مردم و مسئولان برای نشان دادن محبت خود به حضرت امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روز عید غدیر توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با یادآوری اینکه دهه ولایت بهترین فرصت برای معرفی ولایت امام علی(ع) به جامعه است، اذعان داشت: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای ترویج اسلام ناب و اشاعه فرهنگ علوی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز