خبرگزاری کار ایران

مدیر کارخانه کمپوست انزلی خبر داد؛

ساماندهی روزانه ۲۰ تن زباله در روستاهای انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۰۷

روزانه ۱۸ تا ۲۰ تن زباله در روستاهای انزلی ساماندهی می‌شود.

مدیر کارخانه کمپوست شهرداری بندر انزلی از ساماندهی روزانه حدود ۲۰ تن زباله در روستاهای این شهرستان خبر داد و وضعیت پسماند روستایی و شهری را یک بحران خواند.

به گزارش ایلنا از انزلی، شهرام توانا در جلسه گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی این شهرستان درباره وضعیت پسماند اظهار کرد: مقوله پسماند یا زباله یک معضل گریبانگیر است.

وی با بیان اینکه بحثپسماند در روستا و شهرهای استان یک بحران است، افزود: پسماند در حاشیه تالاب و دریا از نقطه بحرانی نیز عبور کرده است و اگر تنها به فکر این باشیم که از دست زباله نجات پیدا کنیم قطعاً آیندگان ما را نمی‌بخشند.

مدیر کارخانه کمپوست شهرداری بندر انزلی ‌هم‌اندیشی و همفکری برای جداسازی زباله‌ها را مهم دانست و گفت: در شهرستان انزلی به ویژه در روستا‌ها باید یک مطالعه از وضعیت زباله داشته باشیم و بدانیم که چه مقدار از این زباله‌ها خشک و چه میزان‌تر است و بعد برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۸ تا ۲۰ تن زباله در روستاهای انزلی ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: گره‌های کور در زباله روستا‌ها وجود دارد و ما نمی‌توانیم برای آن کاری انجام دهیم.

توانا با اشاره به اینکه باید زباله را در مبدأ کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید زباله کمتری تولید کنند و آموزش را در روستا‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون همکاری خوبی در راستای ساماندهی زباله در روستا‌ها داشتیم، یادآور شد: این همکاری استمرار می‌یابد.

مدیر کارخانه کمپوست شهرداری بندر انزلی در پایان از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی خواست تا از کارخانه کمپوست انزلی بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز