خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان وزیر ورزش خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم در رشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۵۵

نشست بررسی طرح ایجاد کلینیک کنترل خشم در کلانشهر رشت با حضور معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رشت تشکیل شد.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی کلینیک کنترل خشم در رشت خبر داد.

به گزارش از رشت، محمود گلزاری، در نشست بررسی طرح ایجاد کلینیک کنترل خشم در گیلان با بیان اینکه در کشور آسیب‌های اجتماعی متعددی وجود دارد که با آن درگیر هستیم، اظهار کرد: اعتیاد، طلاق و خشونت سه آسیب مهمی است که به وفور در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از مواد مخدر، بیشترین آمار زندانیان مربوط به خشونت و ضرب و شتم است که نشان از پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم دارد.

گلزاری تصریح کرد: نوجوانان بیشترین افرادی هستند که به علت خشونت و ارتکاب قتل در زندان‌های ما منتظر رسیدن به سن اعدام هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید با این آسیب‌ها از دو منظر روان‌شناسی بالینی و اجتماعی برخورد کرد، افزود: در این راستا در سال ۹۲ مصوب شد تا در شهرداری تهران مراکز پیشگیری و کنترل خشم راه اندازی شود.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: نوجوانان در درگیری و نزاع از روی عصبانیت منجر به ارتکاب قتل تکانشی(سریع، ناگهانی و بدون تصمیم قبلی) می‌شوند که باید با تشکیل مراکز کنترل خشم در این زمینه گام‌های جدی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در دنیا این مراکز تحت پوشش شهرداری‌های کلانشهرهاست، افزود: تا کنون شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، البرز اعلام آمادگی کردند اما استان گیلان پس از اعلام آمادگی سریعا تشکیل جلسه داد.

گلزاری با بیان اینکه کار این کلینیک تنها مشاوره نیست، یادآور شد: کار مشاوره برای مراجعین و ارجاع داده شده‌ها از سوی سازمان‌ها انجام می‌شود اما تاکید ما بیشتر بر آموزش‌های گروهی است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات آموزشی و کارگاه‌های آموزشی برای مربیان و گروه‌های در معرض خشم در این مراکز برگزار می‌شود.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه کسانی که در این کلینیک فعالیت می‌کنند حداقل دارای مدرک کار‌شناسی ارشد در رشته‌های روان‌شناسی بوده و کار تجربی انجام داده‌اند، تاکید کرد: راه اندازی این مراکز گامی در جهت داشتن شهر و کشوری عاری از خشونت است.

وی تاکید کرد: بررسی اولیه آمایش سرزمینی در کلانشهر رشت برای ایجاد کلینیک خشم انجام شود و بهزیستی در این امر بسیار راهگشاست.

گلزاری در ادامه به راه اندازی جشن ملی بخشش در کشور طی سال گذشته برای نخستین بار خبر داد و اذعان کرد: دبیرخانه دائمی جشن بخشش با حضور هنرمندان و و ورزشکاران در تهران راه اندازی شد و در سال‌های بعد، پس از تقویت این دبیرخانه، کار را به مردم و گروه‌های مردم نهاد واگذار می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز