خبرگزاری کار ایران

شورای شهر رشت مردود می‌شود؛

استیضاح شهردار، رشت را مانند گذشته بی‌ثبات می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۶۸

کسی که هنوز یک سال بر کرسی ننشسته، مورد استیضاح قرار می‌گیرد و مترصد به تعویض وی هستند. این مسائلی است که مردم به صورت مکرر در کوچه و خیابان از آن صحبت می‌کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در این باره اظهار داشت: در قانون اساسی آمده است که شورا‌ها حق انتخاب شهردار را دارند و در مقاطعی از زمان بر حسب تشخیص می‌توانند طرح سوال کنند، استیضاح کنند و تمام اختیاراتی را که مجلس دارد در یک مقیاس کوچک‌تر در اختیار آنهاست.

به گزارش ایلنا از رشت، این نماینده مجلس در گفتگو با یکی از پایگاه‌های خبری افرود: همانطور که امروز می‌بینید این اختیارات در شهر رشت در حال استفاده است و در روزهای گذشته شدت گرفته و مطرح است. آنچه که باید توجه داشته باشیم این است که اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد باید متناسب با افکار عمومی باشد و مردم آن را بپسندند و بپذیرند.

وی گفت: در بحثاستیضاح شهردار سوالاتی بوجود آمده که بدون جواب است. وقتی در مورد یک شهردار، هر روز بحثسوال، استیضاح و موارد این چنینی مطرح می‌شود، اقتدار او گرفته می‌شود و اقتدار اصلی است که یک شهردار باید داشته باشد.

جعفرزاده بیان داشت: زیر مجموعه شهرداری شاهد این هستند که هر روز بحثاستیضاح و بحثرفتن شهردار مطرح است، هر روز شایعاتی در خصوص رفتن این یکی و آمدن دیگری مطرح است و اسامی مختلفی شنیده می‌شود، در چنین جوی قطعا کسی نمی‌تواند کار کند و روحیه شهردار هم بصورت مستمر تضعیف می‌شود و تمام انرژی او صرف پاسخ به سوالات و پاسخ به استیضاح می‌شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: به نقل از خبرنگاران حاضر در جلسه طرح سوال شنیدم که پاسخ‌های شهردار اقناع کننده بود و حال به هر دلیل اعضا قانع نشده‌اند. از طرف دیگر شهردار رشت هنوز یک سال از عمر مدیریتی خود را به پایان نرسانده و آذرماه سال جاری یک سال از مدیریت ایشان می‌گذرد، کسی که هنوز یک سال بر کرسی ننشسته، مورد استیضاح قرار می‌گیرد و مترصد به تعویض وی هستند. این مسائلی است که مردم به صورت مکرر در کوچه و خیابان از آن صحبت می‌کنند. وی فردی اخلاق مدار است و سوابق درخشان مدیریتی دارد و در هر صورت در حال کارکردن است.

نماینده رشت گفت: معتقدم اعضای محترم شورا باید در این خصوص، بازنگری داشته باشند و فرصت کافی به او بدهند و امکانات کافی در اختیار شهردار قرار دهند و پس از آن در مورد عملکرد ایشان قضاوت کنند. یکی از دلایل عقب افتادگی شهر ما بی‌ثباتی مدیریتی است، بی‌ثباتی مدیریتی به این کشور، به این استان و به این شهر ضربه زده است و اگر قرار باشد این روال ادامه داشته باشد قطعا شهر را دچار چالشهای دیگری خواهد کرد. مردم مشکلاتی دارند که باید در ثبات مدیریت و در فضایی مملو از همدلی و وفاق و دوستی برطرف شود.

جعفرزاده گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم آقای استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان، نماینده محترم ولی فقیه، به عنوان پدر معنوی این استان و ما نمایندگان از این روند راضی نیستیم. گرچه تمام سعی ما بر عدم دخالت و حفظ استقلال آن مجموعه بود اما ما هم یک نظارت عالیه داریم. تقاضای ما این است که فرصت کافی داده شود و به شهردار کمک کنند و سپس متناسب با زمان و کمک‌های انجام شده بیایند و از او بازخواست کنند.

وی گفت: در روزهای گذشته اخباری شنیده می‌شود که برخی از اعضای شورا می‌خواهند شهردار شوند، مردم به این افراد برای عضویت شورا رای دادند نه شهردار شدن واگر قرار بود این افراد برای شهردار شدن اقدام کنند باید از اول آن را با مردم مطرح می‌کردند که ما می‌خواهیم شهردار شویم و مردم برای خود چاره دیگری می‌اندیشیدند. معتقدم که این استیضاح اقبال مردمی ندارد و مردم به اینگونه استیضاح‌ها، طرح سوال‌ها، تنش‌ها و درگیری‌ها حساسند، مردم مشکلات دیگری دارند که باید در فضای همدلی آن مشکلات حل شود و این فضای تنش و بازخواست فقط انرژی شهر را مستهلک می‌کند و کاهش می‌دهد و شهر را عقب می‌اندازد. کار شورا این نیست و نمایندگان شورا و مجلس برای کمک به مردم و شهر آمده‌اند و انتظار آن را داریم که کمک کنند تا این فضای درگیری و تنش و استیضاح به پایان برسد. امروز صبح که با آقای شهردار صحبت می‌کردم و دیدم ایشان اراده بر کار و تلاش بیشتر دارند و از همه اعضای شورا و نمایندگان کمک می‌خواهد. پروژه‌هایی که طرح‌های مطالعاتی آن تمام شده و وقت اجرای آنهاست و تمامی نمایندگان و برخی از اعضای شورا در روند پیشرفت آن کمک کرده‌اند و از آن دفاع کرده‌اند باید شروع شود و تلاش‌مان به بار بنشیند. قطع کردن این تنه درخت و درختی دیگر کاشتن به امید فردایی که نتیجه آن معلوم نیست، منطقی نیست. حال اگر قرار است این اعضا شهردار دیگری بیاورند خودشان باید به مردم تضمین دهند که شهردار بعدی چه مدتی خواهد ماند و تکالیف را مشخص کنند.

نماینده رشت متذکر شد: بحثما ثبات مدیریت است و مدیری که فرصت کارکردن نداشته را نمی‌توان بازخواست کرد و افکار عمومی که در هر کوی و برزن شاهد آن هستیم از این اقدام شورای شهر رشت به شدت اعلام انزجار می‌کنند و من فکر می‌کنم که شورا در این خصوص کارنامه خوبی نخواهد داشت و هرکسی که در بحثاستیضاح ورود کند مردم پذیرای او نخواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز